یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 21757

بر اساس آمار به عمل آمده حدود 85درصد از عوامل اساسی معتادان به خانواده و بقیه درصد به دوستان بستگی دارد كه با كنترل صحیح خانواده این امر قابل پیشگیری است.

45درصد سرطان‌ها از تغذیه ناسالم است
سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل با اعلام علت 45درصد سرطان‌ها از تغذیه ناسالم گفت: برای نخستین بار در كشور، خانه رابطان بهداشت در بابل احداث شد.

به گزارش  فارس  حسن اشرفیان شنبه شب در مراسم روز جهانی داوطلب اظهار داشت: تعداد رابطان ما در سال 1384، 350 رابط غیرفعال بوده كه این تعداد در حال حاضر به 750 نفرافزایش یافته است.
وی افزود: هدف نهایی ما نفوذ به داخل خانه‌ها است كه این امر با تعداد كم كارمندان ما امكان‌پذیر نبوده و به عشق و ایثار رابطان نیاز داریم.
اشرفیان بیان داشت: رابطان بهداشت با شركت در تمام جلسات مذهبی درصدد اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف بهداشت جسمی و روحی از جمله اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری ایدز، اعتیاد، مصرف دخانیات، تغدیه و فعالیت‌های فیزیكی، ازدواج، تولد، مرگ و مهاجرت هستند.
اشرفیان با اشاره به نقش مهم فعالیت فیزیكی و تغذیه در جامعه اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان‌ها به عدم فعالیت فیزیكی و تغذیه نامناسب بستگی دارد و بر اساس آمار موجود 45درصد سرطان‌ها از تغذیه ناسالم است.
وی بیان داشت: با تلاش گسترده‌ای كه در دانشگاه صورت گرفته آمار مرگ مادران در بابل به صفر رسیده است در حالی كه متوسط مرگ مادران در كشور 30 درصد است و رابطان ما با معرفی مادران باردار و همچنین نوزادان به مراكز بهداشت نقش موثری در این امر داشته‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بابل تصریح كرد: دربخش معاونت بهداشتی یك اتاق با تمام تجهیزات و امكانات در اختیار رابطان قرار دادیم كه این نخستین خانه رابطان در كشور است كه آغاز به كار كرده است.
وی با اشاره به نقش خانواده در بروز اعتیاد در جوانان افزود: بر اساس آمار به عمل آمده حدود 85درصد از عوامل اساسی معتادان به خانواده و بقیه درصد به دوستان بستگی دارد كه با كنترل صحیح خانواده این امر قابل پیشگیری است.
اشرفیان بیان داشت: اعتیاد به اینترنت از اعتیاد به ماهواره و مواد مخدر نیز خطرناك‌تر است و عدم توجه والدین به این امر باعث انحراف‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.
وی افزود: كمربندی امیركلا محل برپایی قلیان و قلیان سراها شده است و با وجودی كه بارها صدای فریاد خود را به گوش مسئولان رساندیم كسی توجه نكرد غافل از این كه این مصیبت دامن همه جوانان ما را خواهد گرفت و بی‌توجهی سبب افزایش این اماكن زیانبار در جامعه می‌شود.
اشرفیان به هوای آلوده و ترافیك سنگین بابل اشاره و تصریح كرد: این عوامل سبب بروز بیماری‌های جسمی و روحی و استرس شده و بهداشت جامعه را دچار مشكل می‌كند.
وی در پایان گفت: با اینكه بارها اعلام كردیم ولی باز از مسئولان ذیربط تقاضا داریم برای اصلاح شهر و مردم قدم بردارید، مردم را دریابید و به نسل آینده فكر كنید تا مردمی سالم در كنار شهری سالم و جامعه سالم داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha