این متخصصان در بررسی‌های خود روی بیش از 14 هزار نوزادی كه بین سال‌های 1997 تا 2008 میلادی به دنیا آمده‌اند، مطالعه و آزمایش انجام دادند. این نوزادان حدود 150 كیلومتری غرب توكیو زندگی می‌كردند.

سلامت نیوز: متخصصان زنان و زایمان در ژاپن اعلام كردند كه زندگی كردن در نزدیكی خیابان‌های بزرگ سبب زایمان زودرس و پیش از موعد می‌شود.

به گزارش ایسنا، این متخصصان خاطرنشان كردند: ‌احتمالا آلودگی ناشی از ترافیك شدید در كنار این خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ عامل زایمان پیش از موعد در زنان باردار ساكن این مناطق است.

دكتر تاكاشی یوری فوجی ـ متخصص دانشكده پزشكی اوكایاما در ژاپن و دستیاران وی در این باره متذكر شدند: هنوز خیلی زود است، نتیجه بگیریم كه چرا رابطه آشكاری در این میان وجود دارد. از سوی دیگر، گروهی از كارشناسان بهداشتی معتقدند كه آلودگی صوتی هم می‌تواند در این زمینه یك فاكتور تعیین كننده باشد.

به گزارش شبكه خبری سی بی اس نیوز، این متخصصان در بررسی‌های خود روی بیش از 14 هزار نوزادی كه بین سال‌های 1997 تا 2008 میلادی به دنیا آمده‌اند، مطالعه و آزمایش انجام دادند. این نوزادان حدود 150 كیلومتری غرب توكیو زندگی می‌كردند.

متخصصان ژاپنی با انتشار مقاله جدیدی در مجله همه‌گیر شناسی تاكید كردند كه آلودگی هوا یك عامل خطرزای مهم و بالقوه در بروز زایمان‌های زودهنگام و پیش از موعد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha