یک متخصص اورولوژی بیان کرد: الیگو اسپرمی یا کاهش اسپرم در برخی مردان قابل درمان است و مانعی برای ازدواج محسوب نمی‌شود.

الیگو اسپرمی مانعی برای ازدواج مردان نیست

سلامت نیوز:یک متخصص اورولوژی بیان کرد: الیگو اسپرمی یا کاهش اسپرم در برخی مردان قابل درمان است و مانعی برای ازدواج محسوب نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر فرزین سلیمانزاده، متخصص اورولوژی درباره الیگواسپرمی یا کمبود اسپرم در برخی مردان، گفت: الیگواسپرمی یک بیماری نیست، بلکه تعداد محدودی از مردان به دنبال برخی بیماری‌های مادرزادی، عوامل محیطی، بیماری‌های ثانویه و ... دچار کمبود اسپرم می‌شوند.


وی افزود: واریکوسل یکی از بیماری‌ها و شایع‌ترین علل ابتلای مردان به این اختلال است اما در کنار این مساله عوامل دیگری مانند فعالیت در کارخانه‌ها، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، استعمال سیگار، مصرف الکل، قرار گرفتن در معرض امواج و ... نیز مطرح است.


این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره راه‌های تشخیص الیگواسپرمی، عنوان کرد: این اختلال با یک آزمایش ساده قابل تشخیص است و حتی مردان می‌توانند قبل از ازدواج نسبت به انجام این آزمایش اقدام کنند اما باید گفت در اکثر افراد این اختلال قابل درمان است و مانعی برای ازدواج محسوب نمی‌شود.
وی افزود: برای انجام این آزمایش از مردان نمونه دریافت می‌شود و نمونه دریافتی در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر تعداد اسپرم‌ها کم‌تر از میزان طبیعی باشد تشخیص الیگواسپرمی داده می‌شود.


فلوشیپ جراحی‌های ترمیمی اورولوژی تصریح کرد: پس از تشخیص درمان‌های مورد نیاز برای فرد ارائه می‌شود. در افرادی که تولید اسپرم به دلیل مسدود بودن مجرای ادراری کاهش پیدا کرده باشد با درمان‌های دارویی می‌توان انسداد را برطرف کرد اما در مواردی کاهش تولید به دلیل تولید نشدن اسپرم از بیضه باشد فرد باید درمان‌های کمک ناباروری را دریافت کند.


وی خاطرنشان کرد: الیگواسپرمی عارضه خطرناک و نگران کننده‌ای نیست بنابراین مردان مبتلا می‌توانند برای درمان اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha