معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه از هدف‌گذاری برای ساخت ۲۱هزار تخت بیمارستانی عبور کرده و توانسته ۲۵هزار تخت بیمارستانی را تحویل مردم دهد.

عبور وزارت بهداشت از هدف‌گذاری برای ساخت ۲۱ هزار تخت بیمارستانی

سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه از هدف‌گذاری برای ساخت ۲۱هزار تخت بیمارستانی عبور کرده و توانسته ۲۵هزار تخت بیمارستانی را تحویل مردم دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سیدعلی صدرالسادات روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره عمران سلامت که قرار است، بیستم تیرماه سال جاری در محل سالن اجلاس سران برگزار شود به تشریح وضعیت توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت یازدهم پرداخت و افزود: یکی از مهمترین کارهای این وزارتخانه در دولت یازدهم افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه در ابتدای دولت یازدهم هدف گیری ما برای ساخت ۲۱هزار تخت بیمارستانی بوده است، گفت: خوشبختانه با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خیریه و بخش خصوصی توانسته‌ایم از این هدف عبور کرده و در حدود ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی را تحویل مردم دهیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: این اتفاق در حالی می‌افتد که قبل از این هر سال ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در کشور احداث می‌شود بنابراین می‌توان رکوردشکنی وزارت بهداشت دولت یازدهم رادر نوع خود بی نظیر دانست.

وی همچنین در ارتباط با بهره‌برداری از تخت‌های جدید بیمارستانی و نیاز به تأمین نیروی انسانی گفت: در سال گذشته مجوز جذب ۱۶هزار نیروی انسانی توسط سازمان برنامه و بودجه داده شده که امسال این نیروها جذب شده و مشغول به کار شده‌اند.

صدرالسادات با بیان اینکه برای ۱۲هزار نیروی جدید دیگر نیز منتظر صدور مجوز هستیم، افزود: این مجوز نیز به زودی صادر می‌شود تا بتوانیم نیروی انسانی موردنیاز مراکز درمانی را تأمین کنیم.

به گفته معاون وزیر بهداشت بیشترین نیاز در بخش نیروی انسانی مربوط به نیروی پرستاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha