معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت از ساخت 25 هزار و 400 تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم همه این تخت‌ها را به بهره برداری برسانیم به نیروی انسانی کافی نیاز داریم. بر این اساس امسال درخواست اخذ مجوز استخدام 12 هزار نیرو را داده‌ایم.

درخواست وزارت بهداشت برای استخدام 12 هزار نیرو در سال جاری

سلامت نیوز:معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت از ساخت 25 هزار و 400 تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم همه این تخت‌ها را به بهره برداری برسانیم به نیروی انسانی کافی نیاز داریم. بر این اساس امسال درخواست اخذ مجوز استخدام 12 هزار نیرو را داده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سید علی صدرالسادات در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه سلامت انجام شده است و طرح تحول سلامت به عنوان دستاوردی جدید مورد حمایت دولت بوده و تلاش‌های زیادی برایش انجام شده است، گفت: یکی از اقدامات جدی در طرح تحول نظام سلامت که پایه اصلی آن اعتبارات یک درصد ارزش افزوده بود، در حوزه کارهای عمرانی بوده است که توانستیم تغییرات جدی را در نظام سلامت ایجاد کنیم و تسهیلات بهتری را برای مردم فراهم آوریم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در ابتدای طرح مورد هدفگیری واقع شد، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور بود؛ چرا که حتی با شاخص‌های تخت کشورهای همسایه که شرایط مشابهی با نظام سلامت ما دارند فاصله زیادی داریم و باید برای بهبود وضعیت تخت‌های بیمارستانی در مناطق مختلف کشور تلاش می‌کردیم.

صدر السادات با بیان اینکه ما بسته‌های مختلفی را در طرح تحول نظام سلامت تعریف کردیم، گفت: در زمینه ایجاد و بهسازی کلینیک‌های ویژه، ترویج زایمان طبیعی، بهبود شرایط اورژانس‌ها، ساخت مراکز درمانی سرطان و ... شاهد تحولات جدی در این دوره بودیم. در حوزه بهداشت نیز با توجه به اینکه شبکه بهداشت از سال‌های گذشته طراحی شده بود و باید تکمیل می‌شد، در این دوره تلاش‌های پیگیرانه‌ای انجام شد و توانستیم خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت بسیاری را تکمیل کرده و بسازیم.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در این دوره مشارکت طلبی از سایر دستگاه‌های کشور بود؛ به طوریکه توانستیم کمک‌های دستگاه‌های مختلف کشور را مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، سازمان‌های خیریه و ... را جلب کنیم و این کار به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها انجام گرفت.

صدرالسادات از برگزاری جشنواره عمران و سلامت در 20 تیرماه امسال در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: در این جشنواره از همه کسانی که در اجرا و پیگیری طرح تحول نظام سلامت به ما کمک کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ چرا که با کمک آنها واقعا در برخی استان‌ها تحولات جدی رخ داده است. به عنوان مثال در استان البرز توانستیم 1400 تخت به تخت‌های بیمارستانی موجود اضافه کنیم که این کار تحولی جدی در بخش درمان این استان محسوب می‌شود؛ چرا که ما در این استان و حاشیه‌های تهران امکانات بهداشتی و درمانی بسیار کمی داشتیم.

ساخت 25 هزار و 400 تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت

وی درباره تعداد تخت بیمارستانی ساخته شده در طرح تحول نظام سلامت گفت: هدفگیری ما در آغاز طرح تحول نظام سلامت ساخت 21 هزار تخت بیمارستانی بود که خوشبختانه در حال حاضر از این عدد عبور کردیم و به تعداد 25 هزار و 400 تخت رسیده‌ایم. حال برای اینکه بتوانیم همه این تخت‌ها را به بهره برداری برسانیم به نیروی انسانی کافی نیازمندیم.

صدرالسادات در پاسخ به سوالی درباره تعداد مجوزهای اخذ شده از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال گذشته مجوز استخدام 16 هزار نیرو را برای ما صادر کرده‌اند و امسال هم درخواست کرده‌ایم که مجوز جذب 12 هزار نیرو را به ما بدهند که به زودی این مجوز صادر می‌شود و می‌توانیم بخش‌هایی از این بیمارستان‌ها را که نیازمند نیرو هستند فعال کنیم. در عین حال بیشترین نیازمان هم به نیروی انسانی در بخش پرستاری است.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha