از طرف دیگر دیده شده که آلرژی به علت التهاب و تورم حادث شونده در ناحیه حنجره و طناب‌های صوتی، می‌تواند موجب گرفتگی صدا شود.

آلودگی هوا باعث ایجاد گرفتگی صدا می‌شود  گرفتگی صدا را جدی بگیرید!
سلامت نیوز: یک عضو انجمن جراحان گوش گلو بینی ایران با اشاره به انواع و اقسام آلودگی هوا در شهرهای بزرگ گفت: آلودگی یک محرک بد برای حنجره و طناب‌های صوتی به شمار می‌آید که می‌تواند باعث ایجاد التهاب در حنجره و طناب‌های صوتی شده و نهایتا موجب گرفتگی صدا شود.

دکتر سید علیرضا مصباحی جراح و متخصص بیماری‌های گوش گلو بینی و جراح سر و گردن در گفت وگو با  ایسنا با بیان اینکه هر گونه التهابی که در ناحیه حنجره و تارهای صوتی اتفاق می‌افتد، موجب گرفتگی صدا می‌شود، گفت: این التهاب و تورم امکان دارد ناشی از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی باشد.

این عضو آکادمی جراحان گوش گلو بینی آمریکا اضافه کرد: از طرف دیگر دیده شده که آلرژی به علت التهاب و تورم حادث شونده در ناحیه حنجره و طناب‌های صوتی، می‌تواند موجب گرفتگی صدا شود.

وی گفت: خوشبختانه عمده علت‌های گرفتگی صدا، خوش خیم بوده و خود به خود از بین می رود و حتی اگر درمانی نیز برای آنها صورت نگیرد پس از 4 روز تا یک هفته از بین خواهد رفت.

دکتر مصباحی با اشاره به این که در صورت لزوم بر اساس تشخیص و صلاحدید پزشکان امکان دارد معاینات بیشتری نیاز باشد، افزود: در صورت خوش خیم بودن و از بین رفتن گرفتکی صدا، قاعدتا دیگر انتظار نداریم که این گرفتگی بیش از 2 تا 3 هفته به طول انجامد و در صورت افزایش آن باید حتما حنجره معاینه شود.


وی در پایان تاکید کرد: گرفتگی صدا را باید همیشه جدی گرفت چرا که می‌تواند به تنهایی اولین علامت سرطان‌های حنجره باشد و به همین علت توصیه اکید می‌شود که در صورت گرفتگی بیش از 3 هفته‌ای صدا، حتما حنجره فرد توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی به طور کامل معاینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha