یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 217617

در فواید کشف شده برای شیر مادر و تمام فوایدی که هنوز حتی ممکن است آن‌ها را ندانیم، پزشکان توافق دارند که مادران در صورت داشتن توانایی باید به شدت برای شیردهی تشویق شوند.

مهم‌ترین توصیه به مادران شیرده در ماه‌های اول

سلامت نیوز:در فواید کشف شده برای شیر مادر و تمام فوایدی که هنوز حتی ممکن است آن‌ها را ندانیم، پزشکان توافق دارند که مادران در صورت داشتن توانایی باید به شدت برای شیردهی تشویق شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، تغذیه انحصاری با شیر مادر– به معنی عدم استفاده از ترکیبات تکمیلی– بهترین انتخاب برای سلامت کودک است.

اکثر متخصصان اطفال و سازمان‌های بهداشتی ملی و بین‌المللی توصیه‌هایی دارند که تغذیه انحصاری با شیر مادر را برای یک سال تشویق می‌کنند.

با این حال، هدف این توصیه‌ها این نیست که مادرانی را که قادر به رسیدن به این هدف نیستند از شیردهی به‌طور کلی ناامید کند.

اگر شما یک مادر شاغل هستید که نمی‌تواند برای شیردهی در کل یک سال وقت بگذارد، نباید به‌طور خودکار استفاده انحصاری از شیر خشک را انتخاب کنید.

شیردهی یک تصمیم همه یا هیچ نیست. بلکه بیشتر شبیه یک بیمه است: هرچه بیشتر بهتر، اما کم آن هم فواید زیادی دارد.

به هر مادری که قادر به شیردهی است اکیداً توصیه می‌کنیم به محض تولد نوزاد آن را شروع کند، مخصوصاً چون که شیر اولیه غنی از عواملی است که سلامت نوزاد را افزایش می‌دهند.

در طی چند هفته حساس اولیه، نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید، در این صورت به تقویت سیستم ایمنی و پایه‌ریزی سلامت دستگاه گوارش نوزاد خود کمک کرده‌اید

برخی زنان شیردهی را مشکل یا دردناک می‌یابند. حقیقت این است که هر مادر و نوزادی به‌طور طبیعی مانند تصاویر ایده‌آل شده مادر و نوزاد با هم هماهنگ نیستند.

برای شیردهی موفقیت‌آمیز باید مقداری تلاش کرد و ممکن است به راهنمایی نیاز داشته باشید.

مادرانی که تمایل به شیردهی دارند باید پرسنل بیمارستان را از تصمیم خود آگاه کنند و از آن‌ها کمک بخواهند، و همچنین می‌توانند با یک متخصص شیردهی مشورت کنند تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.

بهتر است در یک ماه اول از استفاده از شیشه اجتناب کنند تا مطمئن شوند نوزاد به نحوه تغذیه از پستان عادت کرده است.

مادران شاغل می‌توانند در محل کار شیرشان را با استفاده از یک پمپ بدوشند و برای استفاده بعدی ذخیره کنند.

اطلاعات زیادی برای مادران شیرده وجود دارد و گروه های حامی در اطراف کشور می‌توانند به شما برای شیردهی موفق کمک کنند.

پدران و سایر اعضای خانواده می‌توانند زندگی را برای مادران شیرده با انجام حمایت‌های لازم برای آسایش او در طی شیردهی و کمک به او برای یافتن وقت آزاد برای شیردهی، ساده‌تر کنند.


حرف آخر: یک راهکار ساده برای ماه‌های اول

* در طی این دوران رشد و نمو سریع، تغذیه خوب برای نوزادان اهمیت حیاتی دارد. شیر مادر برای نوزادان، به خصوص برای ماه‌های اول تولد بهترین است.

تغذیه با شیر مادر یک گام مثبت در جهت سلامتی نوزاد شما است.

* در طی چند هفته حساس اولیه، نوزاد را با شیر مادر تغذیه کنید، در این صورت به تقویت سیستم ایمنی و پایه‌ریزی سلامت دستگاه گوارش نوزاد خود کمک کرده‌اید.

* اگر می‌توانید شیردهی را ادامه دهید، این کار را بکنید. نوزاد را تا چهار ماهگی قبل از تغذیه تکمیلی به طور انحصاری با شیر خودتان تغذیه کنید.

ادامه شیردهی تا یک سال برای نوزاد شما بسیار مطلوب است.

شیردهی یک تصمیم همه یا هیچ نیست. بلکه بیشتر شبیه یک بیمه است: هرچه بیشتر بهتر، اما کم آن هم فواید زیادی دارد

* آنچه مادر می‌خورد می‌تواند روی شیرخوار تأثیر بگذارد. خوردن یک رژیم متعادل همراه با غذاهای متنوع می‌تواند اکثر مواد مغذی مورد نیاز شما را تأمین کند.

مصرف روزانه یک مولتی ویتامین برای ویتامین D و آهن اضافی برای شما در طی شیردهی عقیده خوبی است، همچنین مصرف قرص روغن ماهی نیز تضمینی برای تکامل نوزاد است.

* از مصرف داروهای گیاهی در طی شیردهی اجتناب کنید. با پزشک خود درباره مصرف هر نوع دارو مشورت کنید.

* والدینی که از شیر خشک استفاده می‌کنند می‌توانند دامنه وسیعی از محصولاتی را بیابند که به خوبی آزمایش شده‌اند تا نیازهای تغذیه‌ای نوزادشان را فراهم کنند.

شیرخشک‌های مشتق از شیر گاو برای اکثر نوزادان سالم‌ترند.

 *دکتر محمدرضا وفا و همکاران؛ متخصصین تغذیه


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha