برون رفت تهران و شهرهای صنعتی از آلودگی هوا نیازمند همکاری تمام نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم است چرا که آنها با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری می‌توانند کمک کنند و اگر تمام این افراد مطابق با قانون پیش بروند شاهد هوای پاک‌تری خواهیم بود.

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی بهداشت محیط ایران با بیان این که مسائل تهدید کننده سلامت مردم مانند آلودگی هوا شوخی بردار نیست، گفت: برون رفت تهران و شهرهای بزرگ از آلودگی هوا نیازمند همکاری تمام آحاد جامعه است.

دکتر سیمین ناصری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با  ایسنا  با بیان این که مسائل بهداشت محیط فقط به آب و هوا محدود نمی‌شود، اظهار داشت: شاخص‌های بهداشت محیط بسیار گسترده هستند به نحوی که آلودگی‌های سمعی و بصری، رفتارهای اجتماعی و حوادث جاده‌ای را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: برخی از این موارد مانند آلودگی آب و هوا سریع‌تر روی سلامت انسان اثر می‌گذارند به طوری که مدیریت صحیح این شاخص‌ها نیازمند توجه و پردازش جنبه‌های مختلف این عرصه است.

دکتر ناصری گفت: برون رفت تهران و شهرهای صنعتی از آلودگی هوا نیازمند همکاری تمام نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم است چرا که آنها با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری می‌توانند کمک کنند و اگر تمام این افراد مطابق با قانون پیش بروند شاهد هوای پاک‌تری خواهیم بود.

وی ادامه داد: برنامه‌های جامع کنترل آلودگی هوا با همکاری سازمان محیط زیست تدوین شده است که وزارت بهداشت موظف به نظارت بر اجرای این برنامه کنترلی است که قطعاٌ با اجرای دقیق آن می‌توان از این آلودگی خارج شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: مشکلات و مسائلی که با سلامت مردم به طور مستقیم در ارتباط است شوخی بردار نیست و وزارت بهداشت به جد پیگیر نظارت بر برنامه‌های کنترل آلودگی هوا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha