بیماری شریان کروناری ( تنگی عروق خون دهنده به قلب ) ، اغلب افرادی که نارسایی قلب دارند قبلاً دچار حمله قلبی شده اند.

مبتلایان به نارسایی قلبی که غذای شور استفاده می کنند ، شرایط خطرناکی برای خود فراهم می آورند.
سلامت نیوز: واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داده، محققان امریکایی تحت سرپرستی دکتر گری ئی نیوتون در بیمارستان مونت سینایی اعلام کردند مصرف غذای شور ، خطرات بسیاری برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی دارد و احتمال مرگ زودهنگام را در آنان افزایش می دهد.

پیشتر ، خطر مصرف غذای شور و پر از نمک برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا ، شناخته شده بود و اکنون محققان درصددند این هشدار جدی را برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، تکرار کنند.

نارسایی قلب به این معنا نیست که قلب شما از کار ایستاده یا شما دچار حمله قلبی شده اید به نارسائی قلب، نارسائی احتقانی قلب نیز می گویند.

"احتقانی " یعنی اینکه خون در بدن شما تجمع می یابد، زیرا که قلب قادر به پمپ کردن آن نمی باشد.

نارسایی قلب علل متفاوتی دارد و گاهی اوقات علت اصلی یافت نمی شود.

شایعترین علل نارسایی قلب عبارتند از :

بیماری شریان کروناری ( تنگی عروق خون دهنده به قلب ) ، اغلب افرادی که نارسایی قلب دارند قبلاً دچار حمله قلبی شده اند.

مشکلات عضله قلب ( کاردیومایوپاتی ) ، فشار خون بالا ( هیپرتانسیون )

مشکلات هرکدام از دریچه های قلبی ، ضربان غیرطبیعی قلب ( آریتمی ) مواد سمی ( مثل مصرف الکل ) ، بیماری مادرزادی قلبی ( مشکل قلبی که از بدو تولد وجود داشته است ) ، دیابت ، مشکلات تیروئید . نارسایی قلبی علائمی همچون تنگی نفس ( شاید هنگام راه رفتن یا از پله بالا رفتن ) ، تنگی نفس در هنگامی که در بستر خوابیده اند ، بیدار شدن در شب به دلیل تنگی نفس ناگهانی ، تورم پاها ( معمولاً پاها و قوزک ها ) افزایش وزن سریع ، سرفه مزمن نیز ممکن است داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha