آگاهی آحاد جامعه برای مقابله با این رخدادها كه بسیار برای كودكان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی خطرناك و حتی مهلك نیز به حساب می‌آید از شروط نخست مدیرت بحران شهری محسوب می‌شود.

سلامت نیوز:رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران گفت: افراد زمانی كه هوا آلوده است به جِد باید از بیرون رفتن از منازل خود خودداری كنند و در صورت تردد اجباری، حتی المقدور از قرار گرفتن در مسیر وزش باد اجتناب كنند.

غلامرضا پورحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: از آنجا كه پیشگیری كامل از وقوع بحران‌ها و سوانح طبیعی و تكنولوژیك ناممكن است، مدیران بحران باید بتوانند محتاطانه‌ به این بحران‌ها پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در این راستا آگاهی آحاد جامعه برای مقابله با این رخدادها كه بسیار برای كودكان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی خطرناك و حتی مهلك نیز به حساب می‌آید از شروط نخست مدیرت بحران شهری محسوب می‌شود.

وی افزود: مسئولان مدیریت بحران باید در زمان‌های آلودگی هوا اطلاعات كافی و مورد نیاز را در اختیار آحاد جامعه قرار دهند و در این راستا یكی از این اطلاعات، آموزش مردم برای قرار نگرفتن در محیط های آلوده و استقرار در ارتفاعات است.

پورحیدری به قرار گرفتن افراد مخالف حركت باد در هوای آلوده اشاره كرد و گفت: استفاده از ماسك‌های مخصوص هوای آلوده و متعاقباً تعویض به موقع این ماسك‌ها بسیار برای افراد الزامی است.

رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران اظهار داشت: در زمان هوای آلوده انواع مواد خطرناك در هوا معلق است و مخلوط شدن این مواد با یكدیگر تركیبی پیچیده و خطرناك ایجاد می‌كند كه باید در این راستا افراد از اطلاعات كارشناسان خبره بهره‌مند شوند.

پورحیدری خاطرنشان كرد: هوای آلوده ماهیتی متغیر دارد و تحت تأثیر روش‌های پیچیده می‌تواند با تركیب ماده‌های دیگر واكنش‌های خطرناك از خود بروز دهد كه در این راستا دمای هوای محیط، میزان رطوبت، سرعت باد و عوامل دیگری در این روند تأثیر مخربی بر سلامتی افراد گروه آسیب‌پذیر می‌تواند داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha