هنگام اسكی روی یخ یا آب استفاده از عینك‌های محافظ یا ایمنی كه اشعه ماوراء ‌بنفش و نور آفتاب اضافی را پالایش می‌كنند، در محافظت چشم‌ها از آفتاب سوختگی مفید است.

سلامت نیوز: یك فوق تخصص قرنیه چشم گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد كه استفاده از لنز‌های تماسی بتواند در برابر آسیب‌ها از چشم محافظت كند.

محمدمهدی صدوقی در گفت‌وگو با  فارس  درباره استفاده از لنز‌های تماسی برای محافظت چشم از آسب‌ها اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد كه استفاده از لنز‌های تماسی بتواند در برابر آسیب‌ها از چشم محافظت كند؛ افرادی كه از این لنز‌ها استفاده می‌كنند، هنگام ورزش كردن به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند.

وی گفت: در ورزش‌هایی نظیر بیس بال، هاكی روی یخ و لاكروس باید از ماسك صورت پلی كربونات (پلاستیك كم وزن، نشكن و محكم) یا محافظ سیمی در تمام مواقع استفاده شود همچنین باید از محافظ‌ های چشمی ورزشی با لنزهای پلی كربونات در ورزش‌هایی نظیر بسكتبال، ورزش‌های راكتی، فوتبال، بیس بال و لاكروس استفاده كرد.

این فوق تخصص چشم‌پزشكی ادامه داد: هنگام اسكی روی یخ یا آب استفاده از عینك‌های محافظ یا ایمنی كه اشعه ماوراء ‌بنفش و نور آفتاب اضافی را پالایش می‌كنند، در محافظت چشم‌ها از آفتاب سوختگی مفید است.

این فوق تخصص قرنیه با بیان اینكه بوكس و ورزش‌های رزمی دارای خطرات بسیار بالایی هستند، افزود: در صورت عدم رعایت نكات ایمنی در این ورزش‌ها ممكن است آسیب‌های چشمی جدی و حتی نابینایی را برای فرد ایجاد كنند البته استفاده از دستكش‌هایی كه محل انگشت شست در آنها بریده شده باشد از میزان آسیب‌های چشمی ناشی از بوكس می‌كاهد؛ اما این محافظت كافی نمی‌باشد.

وی خاطر نشان كرد: توصیه می‌شود والدینی كه بینایی یكی از چشمان كودكشان دائماً ‌در حال كاهش است یا اینكه یك چشم سالم دارند پیش از اینكه به كودك اجازه ورزش دهند، ‌خطرات آسیب به چشم سالم را مد نظر داشته باشند؛ لازم است این دسته از كودكان هنگام ورزش‌ كردن از محافظ‌ های چشمی مناسب استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha