یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 21768

دانشمندان آلمانی در طی تحقیقی که در نشریه قلب به چاپ رسیده است اعلام کردند زنانی که بیش از 3 بار جنین خود را سقط کرده‌اند با احتمال 5 برابر بیش‌تر ممکن است به حمله قلبی دچار شوند.

سقط جنین خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
سلامت نیوز: زنانی که چند بار در زندگی خود سقط جنین را تجربه کرده‌اند بیش‌تر از دیگران ممکن است دچار حمله قلبی شوند.

به گزارش بی بی سی  دانشمندان آلمانی در طی تحقیقی که در نشریه قلب به چاپ رسیده است اعلام کردند زنانی که بیش از 3 بار جنین خود را سقط کرده‌اند با احتمال 5 برابر بیش‌تر ممکن است به حمله قلبی دچار شوند.
به همین دلیل پزشکان باید نسبت به آینده بیماران خود توجه داشته باشند و در صورتی که آن‌ها دچار سقط جنین می‌شوند نسبت به ابتلای آن‌ها به حمله قلبی هوشیار باشند. در این تحقیقات 11 هزار و 500 زن بین 30 تا 60 سال شرکت داشتند.
در طی انجام این مطالعات، دانشمندان تاریخچه بارداری زنان و ابتلای احتمالی هر کدام از آن‌ها به حملات قلبی را بررسی کردند.
در این مطالعات مشخص شد نزدیک به یک چهارم زنان در این مطالعه سقط جنین را تجربه کردند. البته میزان این آمار می‌تواند از این هم فراتر رود چرا که ممکن است یک زن باردار شده و سپس بدون آن‌که خودش متوجه شده باشد جنین خود را سقط کند.
زمانی که فاکتورهای دیگر مرتبط با بیماری‌های قلبی مانند وزن، مصرف الکل و سیگار کشیدن هم در این مطالعات لحاظ شد، محققان متوجه شدند 3 بار سقط جنین یا بیش‌تر می‌تواند خطر حمله قلبی را تا 500 درصد افزایش دهد. در میان زنانی که کم‌تر از 3 بار سقط جنین کرده‌اند احتمال حمله قلبی کم‌تر از این حد است.
به همین دلیل محققان معتقدند تاریخچه و تعداد سقط جنین‌های یک زن باید به دقت در پرونده پزشکی او ثبت شود تا بتوان از آن بعد از سنین میانسالی برای پیش‌بینی خطر ابتلای یک فرد به حمله قلبی استفاده کرد.
پروفسور گوردون اسمیت از دانشگاه کمبریج در این باره گفت: شاید افزایش احتمال لخته شدن خون در این زنان یکی از دلایل باشد، اما به هر حال ما هنوز به دلایل اصلی این رویداد دست پیدا نکردیم. هنوز هم تحقیقات بیش‌تر در این مورد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha