قلب گاهی با بروز علائم خفیف و غیرمعمولی اطلاع می‌دهد در عملکرد این اندام مهم اختلال وجوددارد.

نشانه‌های کمترشناخته‌شده مشکلات قلبی

سلامت نیوز: قلب گاهی با بروز علائم خفیف و غیرمعمولی اطلاع می‌دهد در عملکرد این اندام مهم اختلال وجوددارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، به‌ علائم هشداردهنده زیر توجه کنید:

برجستگی‌های زردرنگ پوست

گزانتوما نوعی شرایط پوستی است که در آن در زیر پوست چربی تشکیل می‌شود. این لکه‌های زردرنگ که بروز آن در بزرگسالان شایع است، اندازه‌های متفاوتی دارند و در سراسر بدن از جمله دست‌ها، پاها و مفاصل ایجاد می‌شوند. نوع خاصی از گزانتوما در پلک‌های پایین یا بالای چشم و نزدیک به بینی بروز می‌کند. بروز این لکه‌ها نشان‌دهنده آن است که چربی موجود در خون بیشتر از حد متوسط است. لکه‌هایی که در چشم تشکیل می‌شوند حاکی از شرایط جدی‌تر مشکلات قلبی هستند.

سفتی ستون مهره‌ها

اسپوندیلیت انکیلوزان یک بیماری التهابی است که با گذشت زمان باعث می‌شود برخی مهره‌ها در ستون مهره‌ها به‌هم جوش بخورند. مطالعات نشان می‌دهد علاوه بر مشکلاتی که این بیماری در مفاصل ایجاد می‌کند با بسیاری از مشکلات قلبی از جمله نارسایی قلبی و حملات قلبی، سکته، درد قفسه سینه و دیگر مشکلات جدی قلبی مرتبط است.

خونریزی لثه‌ها

بیماری‌های قلبی می‌توانند از بهداشت دهانی ضعیف ناشی شوند. شواهد بسیاری نشان می‌دهد مشکلات دندانی سلامت قلب را تهدید می‌کنند. لثه‌ها باید صورتی رنگ و سفت باشند. خونریزی لثه گاهی حاکی از وجود مشکل در گردش خون بدن است.

میگرن

گاهی یک سردرد چیزی بیشتر از یک سردرد نیست؛ اما شرایط قلبی عروقی مثل فشار خون بالا و بیماری‌های عروق کرونر می‌تواند با میگرن مرتبط باشد. مطالعات نشان می‌دهد ابتلا به میگرن یکی از عوامل افزایش‌دهنده ریسک ابتلا به مشکلات قلبی عروقی - بویژه در زنان- است.

تورم پا

ضعف ماهیچه‌های قلب یا نقص دیگری در عملکرد قلب خود را با علائمی مانند تجمع مایعات در پاها نشان می‌دهد. تشکیل مایعات دراندام‌ها به علت پمپاژ ناکارآمد خون می‌تواند ریشه در مشکلات قلبی داشته باشد. کاهش جریان خون در رگ‌ها، تشکیل مایعات در آنها را به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha