مردم كلانشهر تهران برای كمك به جان خود و دیگران حتی‌المقدور خودروهای خود را خارج نكنند و در نقاط شلوغ رفت و آمد كم باشد و اگر لازم شد خودروها را خارج كنند به توصیه‌های پلیس دقت كنند.

وزیر كشور خبرداد: ارایه گزارش آلودگی هوای تهران به دولت واتخاذ تصمیمات ویژه درجلسه امشب
سلامت نیوز: در حالی كه شاخص كیفیت هوای تهران همچنان در شرایط «هشدار» و ایستگاه آزادی در شرایط «اضطرار» است، وزیر كشور با تاكید بر این كه طرح سراسری زوج و فرد خودروها تا اطلاع ثانوی در پایتخت ادامه می‌یابد از ارایه گزارش ویژه‌ای به هیات دولت در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: در جلسه امشب هیات دولت تصمیمات ویژه‌ای در خصوص كاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ می‌شود.

به گزارش  (ایسنا)، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت كلیه آلاینده‌ها ازن و ذرات معلق كمتر از 10 میكرون افزوده و از میزان غلظت آلاینده‌های منوكسیدكربن، دی اكسید نیتروژن، دی اكسید گوگرد و ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون كاسته شده است و بدین ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق كمتر از دو و نیم میكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كیفیت هوا هم اكنون در شرایط «هشدار» است. از سوی دیگر ایستگاه آزادی به لحاظ آلاینده منوكسیدكربن در شرایط «اضطرار» قرار دارد.

از سازمان هواشناسی كشور نیز خبر می‌رسد كه آسمان تهران در روز دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط غبار آلود است كه به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص كیفیت هوا در شرایط «هشدار» باقی بماند.


وزیر كشور خبر داد:


ارایه گزارش ویژه‌ای به هیات دولت در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران


تصمیمات ویژه دولت در خصوص آلودگی هوا امشب اعلام می‌شود

به گزارش ایسنا، در این حال مصطفی محمد نجار، وزیر كشور از ارایه گزارش ویژه‌ای به هیات دولت در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: در جلسه امشب هیات دولت تصمیمات ویژه‌ای در خصوص كاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص گفت: تاكنون در كارگروه مربوطه كه در استان تهران به این منظور تشكیل شده است اقدامات خوبی انجام شده كه از جمله این اقدامات توصیه‌های ایمنی، توقف فعالیت كارخانجات و طرح سراسری زوج و فرد در تهران بوده كه طی روزهای شنبه و یكشنبه طرح تردد زوج و فرد خودروها به شدت پیگیری شده است.

وزیر كشور خاطرنشان كرد: طرح زوج و فرد خودروها تا کاهش بار آلودگی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: امروز گزارش ویژه‌ای تهیه شده كه در جلسه هیات دولت به رییس جمهوری ارائه خواهد شد.

وزیر كشور خاطرنشان كرد: مدتی است بارندگی نداریم و میزان آلایندگی بالا است و این مسأله برای كودكان و كهنسالان و افرادی كه دارای عارضه قلبی هستند، مضر است. لذا توصیه می‌كنم این دسته از افراد موارد توصیه شده را رعایت كنند.

به گزارش ایسنا، وزیر كشور یادآور شد: مردم كلانشهر تهران برای كمك به جان خود و دیگران حتی‌المقدور خودروهای خود را خارج نكنند و در نقاط شلوغ رفت و آمد كم باشد و اگر لازم شد خودروها را خارج كنند به توصیه‌های پلیس دقت كنند.

وی یادآور شد: امروز گزارش تهیه شده به رییس جمهوری ارائه می‌شود و اگر دولت تصمیم جدیدی اتخاذ كند، امشب اعلام خواهد شد.

وزیر كشور در پایان تصریح كرد: باید واحدهای آلاینده را تعطیل و رفت و آمد خودروها را كم كنیم و محدودیت‌های ترافیكی را قائل شویم تا این مشكل برطرف شود.


سازمان هواشناسی كشور خبر داد:


پایداری جوی تا دوشنبه در شهرهای صنعتی و تهران ادامه دارد


از سه‌شنبه تا حدودی از پایداری جوی در تهران كاسته می‌شود


نوسان دمایی در كشور طی روزهای آینده

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی كشور نیز در اطلاعیه ویژه‌ای از تداوم پایداری هوا و وارونگی دما تا روز دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و افزایش چگالی آلاینده‌های جوی خبر داد و اعلام كرد كه در روز سه‌شنبه با كاهش پایداری هوا، چگالی آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت كاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش بارش پراكنده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر نیز پیش‌بینی شده است و طی روزهای سه‌شنبه دمای هوا در شمال غرب و سپس استانهای حاشیه دریای خزر 3 تا 5 درجه كاهش می‌یابد و در روز جمعه 4 تا 6 درجه در مناطق ساحلی دریای خزر دمای هوا افزایش خواهد یافت. همچنین تا سه‌شنبه دمای هوا در شمال شرق و شرق كشور 2 تا 4 درجه افزایش می‌یابد.

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز آینده همچنان جوی پایدار بر روی كشور حاكم است، از این رو طی این مدت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت كشور غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت روز دوشنبه با ورود موج تراز میانی جو، ابتدا برای سواحل غربی دریای مازندران و سپس در روز سه‌شنبه برای سواحل شمالی كشور و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراكنده باران پیش‌بینی می‌شود.

با گذراین موج انتظار می‌رود كه در روز سه‌شنبه از پایداری هوا و غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه شمالی كشور تا حدودی كاسته شود.

تا روز دوشنبه افزایش دما و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه كاهش دما برای سواحل شمال كشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز دوشنبه پدیده باد و گرد و خاك برای شمال سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

بدین ترتیب آسمان تهران در روز دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود و در روز سه‌شنبه صاف تا كمی ابری در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha