رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: آیین‌نامه ایمنی و بهداشت آنتن‌های موبایل به زودی ابلاغ می‌شود اما درباره امواج ماهوار‌ه‌ای دستگاه‌های سنجش این امواج را نداریم.

به گزارش سلامت نیوز كاظم ندافی افزود: درباره امواج طیف الكترومغناطیس و عوارض آن بر سلامت مردم، اقداماتی را در وزارت بهداشت شروع كرده‌ایم، اكنون درباره آنتن‌های موبایل به جمع بندی رسیده‌ایم و میزان اثرات و عوارض این امواج را اندازه‌گیری كرده‌ایم.

وی گفت: نتیجه این بررسی‌ها به صورت آیین‌نامه ایمنی و بهداشت آنتن‌های موبایل در حال تدوین است و مراحل نهایی را طی می‌كند، پیش نویس آن آماده شده است و به زودی ابلاغ می‌شود اما فاز بعدی مطالعاتی ما نیز درباره امواج ماهواره‌ای است.

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس،  افزود: برای بررسی، سنجش و اندازه‌گیری امواج ماهواره‌ای با محدویت‌هایی مواجه هستیم كه درصدد بر طرف كردن آن هستیم و اگر این محدودیت‌ها بر طرف شود، كار اندازه‌گیری و سنجش عوارض این امواج نیز آغاز می‌شود.

وی درباره محدودیت‌های سنجش امواج ماهواره‌ای توضیح داد: مهمترین محدودیت ما این است كه امكان خرید و تهیه دستگاه‌های سنجش امواج ماهواره‌ای را نداریم كه از طریق مختلف درصدد رفع این محدودیت هستیم.

ندافی گفت: درباره آنتن‌های موبایل یا bts اندازه‌گیری‌ها به طور كامل انجام شده است و تقریباً در تمام موارد میزان آلودگی كمتر از استاندارد ملی بوده است و نگرانی زیادی نداریم اما درباره امواج ماهواره‌ای تا زمانی كه این اندازه‌گیری‌ها انجام نشود نمی‌توانیم بگوییم دقیقاً چه اثراتی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha