دوره جدید آموزشی کمک بهیاری توسط سازمان نظام پرستاری از دی برگزار می شود و ثبت نام از علاقه مندان برای شرکت در این دوره 3 ماهه از امروز آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پرستاران آغاز کلاس ها از 4 دی است و تدریس دروس این دوره بر اساس سرفصل های کتاب کمک بهیاری به عنوان اولین و تنها کتاب مرجع کمک بهیاری در ایران است.

ویژگی دوره آموزشی کمک بهیاری سازمان نظام پرستاری این است که به شرکت کنندگان مدرک معتبر مورد تأیید مراکز بهداشتی- درمانی کشور ارائه می شود. اما این دوره فقط آموزشی است و گواهی آن مجوزی برای کار محسوب نمی شود.

بر اساس این گزارش، دوره آموزش کمک بهیاری سازمان نظام پرستاری یک دوره سه ماهه شامل 10 ساعت آموزش تئوری به صورت یک روز در هفته (شنبه، یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه) از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به مدت 10 هفته است که در محل سازمان نظام پرستاری واقع در تهران، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)،نرسیده به خیابان کریمخان زند، کوچه ارشد پلاک ،8 برگزار می شود.

100 ساعت آموزش این دوره نیز به صورت علمی و طی 3 تا 4 هفته کارورزی در بیمارستان انجام می شود.

معاونت فنی سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام علاقه مندان در این دوره شامل کپی مدرک تحصیلی دیپلم (دیپلم تمام رشته های نظری، فنی- حرفه ای و کار دانش مورد قبول است)، کپی شناسنامه، کپی کارت ملی و فرم تکمیل شده ثبت نام (قابل دسترسی در پورتال سازمان نظام پرستاری)، 2 قطعه عکس پشت نویسی شده، گواهی اشتغال به کار برای افراد شاغل و واریز مبلغ 400 هزار تومان به شماره حساب724191 بانک رفاه کارگران، شعبه راه آهن، کد 102 به نام سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران ( قابل واریز در تمام شعب بانک رفاه) است.

بر اساس اعلام معاونت فنی سازمان نظام پرستاری، علاقه مندان برای پرداخت قسطی شهریه می توانند مبلغ شهریه ثبت نام را طی 2 فقره فیش بانکی به مبلغ هر کدام 200 هزار تومان پرداخت کنند. فیش اول را در زمان ثبت نام و فیش دوم را حداکثر تا 15 دی به واحد آموزش این سازمان تحویل دهند.

بر اساس این گزارش ارائه مدارک می تواند به صورت پستی یا حضوری باشد. اما به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود، ضمن اینکه شهریه پرداختی نیز بعد از ثبت نام مسترد نمی شود.

همچنین سازمان نظام پرستاری از داوطلبان استان فارس به علت تکمیل ظرفیت این استان ثبت نام نمی کند.

معاونت فنی سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: شروع ثبت نام در این دوره از 15 آذر آغاز شده و تا اتمام ظرفیت ادامه دارد اما ظرفیت پذیرش محدود است. همچنین این سازمان هیچ تعهدی در قبال تأمین خوابگاه برای داوطلبان شهرهای دیگر ندارد. البته کارآموزان می توانند دوره عملی را در یکی از بیمارستانهای محل سکونت خود طی کنند.

کارآموزان باید اطلاعات مرکز درمانی مورد نظر خود را با ذکر مشخصات خواسته شده در فرم ثبت نام وارد کنند. در غیر این صورت محل کارآموزی عملی توسط سازمان نظام پرستاری انتخاب می شود و فراگیر حق هیچ گونه جا به جایی ندارد.

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های 88892585-88935852-88935854-021 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نیما مهربان ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    1 1
    سلام الان هم ثبت نام دارید برای کمک بهیاری؟