این سازمان خطاب به تولید كنندگان مكمل‌های معمول كاهش وزن و رژیم لاغری اعلام كرد كه محصولات آن‌ها آلوده به مواد شیمیایی خطرناك است.

سلامت نیوز: یك سازمان دولتی در آمریكا ادعا كرده است كه قرص‌های رژیمی حاوی مواد شیمیایی خطرناك هستند.

به گزارش  ایسنا، این سازمان خطاب به تولید كنندگان مكمل‌های معمول كاهش وزن و رژیم لاغری اعلام كرد كه محصولات آن‌ها آلوده به مواد شیمیایی خطرناك است.

این سازمان همچنین تاكید كردند كه نام این ماده شیمیایی خطرناك موسوم به «هگزا والنت كرومیوم» در فهرست محتویات تشكیل دهنده این محصول درج نشده است.

به گزارش شبكه خبری 6 نیوز، مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا دریافته است كه تماس با این ماده شیمیایی مضر می‌تواند، خطر ابتلا به سرطان ریه را تشدید كرده و عوارض خطرناك دیگری نیز برای سلامتی داشته باشد.

مسوولان این سازمان دولتی هشدار دادند كه پزشكان چنین محصولی را به مردم معرفی می‌كنند و برای فروش عرضه می‌نمایند و اطمینان می‌دهند كه كاربردها و تاثیرات مفیدی دارد در حالی كه نه تنها هیچ یك از این تاثیرات بروز نمی‌كند، بلكه در عین حال خیلی هم خطرناك است. به علاوه برخی از این محصولات هر چند ممكن است، احساس افزایش انرژی را در فرد ایجاد كنند، اما موجب كاهش وزن نمی‌شوند. به علاوه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های B و ید هستند كه اگرچه برای متابولیسم ضروری است، اما انسان را لاغر نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha