دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 21788

فاكتورهای خطرزا در بروز دیابت نوع دوم شامل سن بالای 45 سال، سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت، اضافه وزن، فقدان تحرك بدنی، بالا بودن فشار خون و كلسترول بالا هستند.

سلامت  نیوز: دیابت عامل مهم مرگ و میر در بسیاری از كشورهای جهان به ویژه‌ در ایالات متحده است و به همین خاطر مردم باید از فاكتورها و عوامل خطرزای این بیماری آگاه باشند و تمام تلاش خود را برای پیشگیری و درمان این بیماری در صورت ابتلا به كار بگیرید.

به گزارش ایسنا، كالج پزشكان آمریكا در این باره تاكید كرد: كارشناسان توصیه می‌كنند كه همه مردم باید از فاكتورهای خطرزا و علائم هشداردهنده این بیماری آگاه باشند.

دكتر فرد راسلتون ـ رییس این كالج آمریكایی ـ خاطرنشان كرد: دیابت یك بیماری مزمن است كه می‌تواند عامل بروز مشكلات و بیماری‌های جدی‌تر مثل امراض قلبی، سكته مغزی، بالا رفتن فشار خون، نابینایی ، نارسایی‌ها و مشكلات كلیوی و آسیب سیستم‌ عصبی باشد.

به گزارش هلت دی نیوز، فاكتورهای خطرزا در بروز دیابت نوع دوم شامل سن بالای 45 سال، سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت، اضافه وزن، فقدان تحرك بدنی، بالا بودن فشار خون و كلسترول بالا هستند.

علاوه بر این‌ها، نژاد هم در افزایش خطر دیابت نقش دارد. برای مثال آمریكایی‌های آفریقایی تبار، هندی‌های آمریكایی تبار، آمریكایی‌های آسیایی تبار و اسپانیایی‌ها به مراتب بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. داشتن اطلاع كافی از این بیماری در پیشگیری و حتی كنترل آن بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha