برای افرادی كه قصد دارند، واقعا سیستم‌ ایمنی بدن خود را تقویت كنند، بهترین خشكبار برای افزایش ایمنی بدن شامل گردو و پس از آن بادام و پسته هستند.

سلامت نیوز:متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند كه در ماه‌های سرد پائیز و زمستان، افزودن خشكبار شامل میوه‌های خشك، مغز‌ها و دانه‌های روغنی موجود در بازار به رژیم غذایی روزانه انتخابی مناسب و موثر برای افزایش طاقت بدن و تقویت سیستم‌ ایمنی است.

به گزارش  ایسنا، برای افرادی كه قصد دارند، واقعا سیستم‌ ایمنی بدن خود را تقویت كنند، بهترین خشكبار برای افزایش ایمنی بدن شامل گردو و پس از آن بادام و پسته هستند.

گردو حاوی بیشترین میزان آنتی اكسیدان‌ها است و برای كاهش احتمال بروز مشكلات بهداشت روانی مثل اضطراب و افسردگی بسیار مفید است.

بادام هم منبع غنی از ویتامین E و حاوی بیوتین است كه به سلامت موها و پوست كمك می‌كند. دانه‌های روغنی هم مزایای مشابه مغز خشكبار دارند و اغلب به عنوان تقویت كننده سیستم‌ ایمنی بدن عمل می‌كنند و برای كمك به تقویت توان بدن در برابر عفونت‌ها موثر هستند.

به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، تخمه كدو نیز حاوی مقادیر بالای آهن است كه برای مبتلایان به كم خونی، كاهش مشكلات پروستات و مقابله با سنگ كلیه مفید است. هسته گریپ فرود نیز در كاهش عفونت‌های تب خالی نقش دارد. دانه‌های گیاه كتان هم مشكلات پوستی را بهبود می‌دهند، علائم یائسگی را بهبود می‌بخشند و كلسترول خون را پایین می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha