چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 217891

مصرف چربی های سالم باعث می شود که ھوسھای غذایی از بین بروند و انرژی و متابولیسم شما افزایش پیدا کند، قند خون و انسولین نیز ثابت باقی بماند و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

چربی هایی که چربی های بدن را آب می کنند!

سلامت نیوز:مصرف چربی های سالم باعث می شود که ھوسھای غذایی از بین بروند و انرژی و متابولیسم شما افزایش پیدا کند، قند خون و انسولین نیز ثابت باقی بماند و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،ھمه چربیھا یکسان نیستند. برای چربی سوزی و سلامتی بیشتر، این ۶ ماده غذایی چرب رو در اولویت انتخابھای خود قرار بدھید.

نارگیل: از شیرنارگیل بدون شکر میتوان در تھیه شیک ھای پروتئینی استفاده کرد. روغن نارگیل را می توان در پخت با حرارت متوسط مورد استفاده قرار داد و نیز رولھای بوقلمون، اسفناج خام و آووکادو رو در ورقه ھای نارگیل پیچیده و به عنوان ناھار مصرف کرد.

زیتون: رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو و پروتئین به کاھش وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ کمک کرده و خطر بیماریھای قلبی ـ عروقی را کاھش می دھد. در بین انواع زیتون، روغن زیتون فرابکر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

آووکادو: مصرف آووکادو، خطر بروز سندرم متابولیک، چاقی، اضافه وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاھش میدھد. این میوه نیز یک میوه چندکاره است.

شکلات: کسانی که درکنار یک رژیم غذایی صحیح از مقادیر مناسب شکلات در روز استفاده می کنند، کاھش وزن موفقیت آمیزتری دارند (البته با رعایت تعادل و پرھیز از زیاده روی).

سالمون وحشی: مطالعات نشان میدھند که ترکیب روغن ماھی با سایر غذاھای سالم، چربی شکم را به طور چشمگیری کاھش می دھد.

کره بادام زمینی: افرادی که از کره بادام استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از رژیم غذایی پرکربوھیدرات پیروی میکنند، کاھش وزن موفقیت آمیزتر و ماندگارتری دارند. کره بادام، علاوه بر چربیھای سالم غیراشباع مونو که برای سلامتی قلب مفید ھستند، حاوی فیبر و مواد مغذی دیگری مثل منیزیم و ویتامینEاست.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha