مرد جوان مهریه ۲۰۰ میلیون تومانی خواهرش را در اختیار پسردایی‌اش قرار داد تا ماهانه سود کلانی دریافت کند اما وقتی نه خبری از سود شد و نه اصل پول، نقشه آدم‌ربایی کشید.

گروگانگیری فامیلی برای اخاذی ۶۰۰ میلیونی

سلامت نیوز: مرد جوان مهریه ۲۰۰ میلیون تومانی خواهرش را در اختیار پسردایی‌اش قرار داد تا ماهانه سود کلانی دریافت کند اما وقتی نه خبری از سود شد و نه اصل پول، نقشه آدم‌ربایی کشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، چند روزپیش مردی به پلیس شهر همدان رفت و خبر از ناپدید شدن پسر، عروس و نوه 5ساله‌اش داد. او گفت: خانواده پسرم مدتی قبل برای زندگی از تهران به همدان آمدند اما به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و خبری از آنها نیست. با اظهارات این مرد، كارآگاهان به خانه جوان ناپدید‌شده رفتند و در تحقیق از همسایه‌ها دریافتند كه آنها از سوی افراد ناشناسی ربوده شده‌اند. 21روز از ناپدید شدن اعضای این خانواده گذشته بود تا اینكه مرد میانسال بار دیگر نزد مأموران رفت و گفت:

پسرم چند ساعت قبل با من تماس گرفت و گفت باید هرچه زودتر 600میلیون تومان پول برایش جور كنم در غیر این صورت جان او و خانواده‌اش در خطر است. این را كه گفت متوجه شدم آدم‌ربایی كار پسرعمه‌اش است. چرا كه پسرم به او 600میلیون تومان بدهكار بود. در آن لحظه فكری كه به سرم زد و به دروغ به آدم‌ربایان كه قصد تهدید مرا داشتندگفتم پسرم به‌تازگی 3میلیارد تومان به دست آورده و تمام پول‌ها در خانه‌اش است. حتی گفتم بخشی از پول را طلا و جواهر خریده و در گاوصندوق خانه‌اش است. حالا هم احتمال می‌دهم آدم‌ربایان برای برداشتن این پول به خانه پسرم برمی‌گردند.

    نجات از اسارتگاه

پس از اظهارات این مرد گروهی از مأموران پلیس همدان راهی خانه گروگان شدند و به كمین نشستند. ساعتی بعد خودرویی مقابل ساختمان توقف كرد. زن گروگان‌گرفته شده به همراه كودك 5ساله و مردی ناشناس وارد ساختمان شدند. همان لحظه مأموران وارد عمل شدند و با نجات مادر و كودك، مرد آدم‌ربا را دستگیر كردند. وی اقرار كرد كه همدستانش شوهر این زن را در باغی در كرج زندانی كرده‌اند كه تیمی از مأموران راهی آنجا شدند و مرد جوان را نیز آزاد كردند. در جریان این عملیات 6مرد به همراه 2زن كه در آدم‌ربایی نقش داشتند دستگیر شدند.

سركرده باند پسرعمه مرد گروگان بود كه دیروز وقتی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد، گفت: حدود یك سال و نیم پیش خواهرم از شوهرش جدا شد و 200میلیون تومان به‌عنوان مهریه گرفت. مدتی بعد پسردایی‌ام (مرد گروگان) به نام ناصر پیش من آمد و خواست تا این پول را دراختیارش قرار دهم. می‌گفت قصد دارد مغازه اجاره كند و می‌تواند سود كلانی به ما بدهد. اما بیشتر از یك سال گذشت و ناصر یك ریال هم سود به ما پرداخت نكرد.

پس از آن به سراغش رفتم تا پول خواهرم را بگیرم كه متوجه شدم شبانه خانه‌اش را تخلیه كرده و فراری شده است. وی ادامه داد: پس از این اتفاق متوجه شدم او به همدان رفته است. به همراه 5نفر از دوستان و بستگانم كه آنها هم از وی طلبكار بودند راهی همدان شدیم و با تهدید او و خانواده‌اش را ربودیم.

بعد آنها را به باغی در كرج منتقل كردیم تا به پولمان برسیم. 200میلیون تومان خواهرم به همراه سودی كه قولش را داده بود به همراه پول 2نفر از بستگان دیگرم می‌شد 600میلیون تومان اما پیش از گرفتن این مبلغ دستگیر شدیم. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد كه مرد گروگان مدعی شد: اشتباه من این بود كه می‌خواستم با پول نزول برای خودم كار و كاسبی راه بیندازم اما زمین خوردم و می‌خواستم مدتی از آنها دور باشم تا بخشی از پولشان را جور كرده و به آنها برگردانم اما پسرعمه‌ام با دستور خواهرش نقشه آدم‌ربایی كشیدند.

2زنی كه در این پرونده دستگیر شده‌اند مادر و خواهر متهم اصلی پرونده هستند كه تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha