بسیاری از مشکلاتی که در زندگی داریم به خاطر عدم آرامش و کم تحملی مان است. در بحث اگر یکی نظر مخالفمان را داشته باشد کار را به غرور می کشانیم و ممکن است دعوایمان شود. چه چیزهایی می توانند آسودگی، بلوغ و آرامش درونی را وارد زندگی مان کنند؟ هر چیزی که روی آن تمرکز کنید، ممکن است گسترش پیدا کند. بنابراین اگر به غم و ناراحتی فکر کنید چیزی هم که به دست می آورید همان است، اما اگر تمرکزتان روی آرامش باشد مشخص است شرایط خیلی بهتر می شود.

روش های ساده برای رسیدن به آرامش در زندگی

سلامت نیوز: بسیاری از مشکلاتی که در زندگی داریم به خاطر عدم آرامش و کم تحملی مان است. در بحث اگر یکی نظر مخالفمان را داشته باشد کار را به غرور می کشانیم و ممکن است دعوایمان شود. چه چیزهایی می توانند آسودگی، بلوغ و آرامش درونی را وارد زندگی مان کنند؟ هر چیزی که روی آن تمرکز کنید، ممکن است گسترش پیدا کند. بنابراین اگر به غم و ناراحتی فکر کنید چیزی هم که به دست می آورید همان است، اما اگر تمرکزتان روی آرامش باشد مشخص است شرایط خیلی بهتر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در این مقاله می خواهیم راجع به روش هایی صحبت کنیم که به کمکشان می توانیم آرامش بیشتری در زندگی به دست بیاوریم و در نهایت به موفقیت برسیم.

1- روی خودتان تمرکز کنید.

مقایسه خود با دیگران بر سر میزان حقوق، روابط و بسیاری چیزهای دیگر می تواند خیلی ساده باشد. اما وقتی بفهمید تمام آنچه مهم است ( و تمام چیزی که می توانید کنترل کنید ) خودتان هستید، زندگی بسیار راحت و فوق العاده می شود.

2- بیش از حد به چیزها فکر نکنید.

وقتی دست از تشریح و تفسیر جملات، نوشته ها، پیام ها و انگیزه ی دیگران بر می دارید، تازه می توانید آن مقدار آرامشی که نیاز دارید را حس کنید. خود را غرق در تجزیه و تحلیل حرف ها و نوشته های دیگران کردن، فقط وقتتان را تلف می کند.

3- بدانید چطور به خود بخندید.

جوآن ریورز می گوید: زندگی خیلی سریع می گذرد، از آن لذت ببرید، آرام باشید، تمامش خنده دار است. زندگی اینقدرها هم جدی نیست، هست؟ وقتی یاد بگیرید به جای سرزنش کردن خود بابت هر اشتباهی، به خود بخندید در واقع تازه متوجه می شوید می توانید برای خیلی چیزهای دیگر همین کار را بکنید.

4- اول کار، بعد بازی

تقریبا همیشه می توان کمال را با لذت های به تعویق افتاده سنجید. ابتدا کارتان را انجام دهید، نیمه کاره رهایش نکنید، به آن اهمیت دهید و سپس به دنبال بازی و چیزی که از آن لذت می برید بروید. کار هم می تواند لذت بخش باشد ، مخصوصا اگر به کاری که می کنید پایبند باشید. ما با نیمه کاره رها کردن وظایفمان، لذت ها را هم درگیر استرس کرده ایم.

5- دیگران را مقصر ندانید.

فکر نمی کنم هیچ چیزی بالغانه تر از قبول 100 درصدی مسئولیت زندگی تان باشد. نه بهانه ای، نه استثنایی چه در خانواده، اجتماع و هر جای دیگر. وقتی مسئول موقعیت و وسائل خود باشید، یعنی پیشرفت کرده اید. اگر اشتباهی می کنید، دیگران را عاملش ندانید ببینید خودتان چه خطایی کردید.

6- واکنش نشان ندهید.

مطمئنا تا به حال برنامه هایی را دیده اید که در آن مردم در دنیای واقعی ( خارج از فیلم و سناریو ) مورد امتحان قرار می گیرند و گاهی شاهد واکنش های شدید از طرف آنهاییم. سریع واکنش نشان دادن به چیزی اشتباه است و فقط باعث از بین رفتن آرامش و تمرکزتان می شود. به جای واکنش بی فکرانه، یاد بگیرید سخنان دیگران را بشنوید و واکنشی مناسب داشته باشید.

به بلوغ رسیدن زمانی آغاز می شود که ناراحتی و نارضایتی تمام شده باشد. هرکس توان این را دارد که خود را از همه چیز رها کند: قلدری دیگران، احساس ناراحتی از حضور کسی که اصلا دوستش ندارید و خیلی چیزهای دیگر.

وقتی بتوانید در زمان حال زندگی کنید و دیگر به چیزی غیر از آن فکر نکنید، تازه معنای آرامش را متوجه می شوید. احساس گناه و پشیمانی باعث می شود در گذشته زندگی کنید و اضطراب و نگرانی هم باعث می شود دائم به آینده فکر کنید. اما وقتی در همین زمان حال باقی بمانید آرامش همراهتان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha