چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 217941

وزیر بهداشت گفت: تجویز و مصرف دارو نسبت به استانداردهای موجود در کشور ما در سطح بالایی قرار دارد و این موضوع باید کنترل شود.

روزانه 190 هزار ایرانی می میرند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: تجویز و مصرف دارو نسبت به استانداردهای موجود در کشور ما در سطح بالایی قرار دارد و این موضوع باید کنترل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: روزانه 190 هزار مرگ در کشور اتفاق می‌افتد و مردم می توانند علت آن را از طریق مجاری قانونی سازمان نظام پزشکی پیگیری کنند. این درحالی است من به عنوان وزیر بهداشت نمی توانم پاسخگوی علت همه اتفاق‌ها و مرگ‌های مردم باشم.

وی افزود: بهتر است حاشیه ها را کنار بگذارید و اجازه دهید دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.
در صورت هر گونه تخلف و کوتاهی نسبت به بحث درمان و رسیدگی به بیماران مردم می‌توانند تخلفات انجام شده را به دستگاه‌های بازرسی، نظارتی و قوه قضائیه اطلاع داده وشکایت خود را پیگیری کنند.

هاشمی در خصوص مصرف وتجویز دارو درکشور افزود: نسبت به تجویز و مصرف دارو در مقایسه با استانداردهای کشورباید دستگاه‌های نظارتی ما قوی‌تر عمل کنند و سازمان نظام پزشکی، نظارت بهتری نسبت به آن داشته باشد. این درحالی است که بیمه‌ها نسبت به خرید دارو باید به شکل راهبردی اقدام کرده تا مصرف بالای دارو نسبت به استانداردهای کشور کنترل شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وجود تعداد زیادی از اقلام دارویی در خانه ایرانی‌ها منطقی نیست و باید تجویز و مصرف آن کنترل شود. این درحالی است که برخلاف میزان مصرف ما نسبت به استانداردهای موجود سطح تجویز ومصرف دارو نسبت به کشورهای منطقه در رده پایین تری قرار داریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha