نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از وجود ۱۶ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون جوان طلاق گرفته و ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج هستند.

وجود ۱۶ میلیون جوان در سن ازدواج/ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت/عدم ازدواج یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر بالای سن متعارف

سلامت نیوز:نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از وجود ۱۶ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون جوان طلاق گرفته و ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،مجید کیان پور ، از وجود 16 میلیون جوان در سن ازدواج خبر داد و گفت: بر اساس آمارها حدود 5 میلیون جوان طلاق گرفته و ۱۱ میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد که برای ازدواج آنها تمهیدات لازم اتخاذ نشده است از سویی یک میلیون و۳۰۰ هزار فرد بالای سن متعارف نیز هرگز ازدواج نکرده‌اند.

افزایش سن ازدواج معضل ساختار اجتماعی خانواده و جامعه را دچار مشکل می کند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش سن ازدواج  هشدار داد و با بیان اینکه این معضل ساختار اجتماعی خانواده و جامعه را دچار مشکل می کند، گفت: متاسفانه نسبت به اشتغال و مسکن جوانان در کشور توجهی نمی شود در حالی که مهمترین راهکار برای ازدواج جوانان تامین اشتغال،مسکن و هزینه های ازدواج است.

بیکاری و مشکلات اقتصادی مهمترین علت افزایش سن ازدوج

وی بیکاری و مشکلات اقتصادی را مهمترین علت افزایش سن ازدواج جوانان دانست و گفت: البته بیکاری تنها عامل نیست در واقع افزایش سن ازدواج در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ اجتماعی بوده و وقت آن رسیده نهادها و سازمان های متولی نقش خود را به درستی ایفا کرده و همچنین دولت شرایط و زمینه لازم برای ازدواج جوانان را هموار کند.

بحران افزایش سن ازدواج باید آسیب شناسی و ریشه یابی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بحران افزایش سن ازدواج باید آسیب شناسی و ریشه یابی شود، تصریح کرد: اشتباه است که بگوییم جوانان برای ازدواج پرتوقع شده اند در این رابطه نباید چشم بر واقعیات ببندیم زیرا گاهی زوج های جوان از حداقل هزینه برای آغاز زندگی مشترک برخوردار نیستند.

بانک ها در پرداخت وام ازدواج بیش از حد معمول سخت گیری می کنند

کیان پور با انتقاد از اینکه بانک ها در پرداخت وام ازدواج بیش از حد معمول سخت گیری می کنند، ادامه داد: تامین امکانات و شرایط آغاز زندگی مشترک زوج های جوان مهمترین گام است که باید به آن توجه ویژه شود این در حالی است که بانک ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان تعلل کرده و  بیش از حد معمول سخت گیری می کنند؛ شواهد نشان می دهد گاهی پرداخت وام ازدواج چندین ماه به طول می انجامد که لازم است این رویه تغییر کند.

زمان بازپرداخت وام ازدواج نیاز به بازنگری دارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه زمان بازپرداخت وام ازدواج نیاز به بازنگری دارد، گفت: دولت باید تدابیری بیندیشد که بازپرداخت تسهیلات ازدواج به یک تا دو سال پس از آغاز زندگی مشترک موکول شود؛ البته برای رفع مشکلات سد راه ازدواج خیرین نیز می توانند همکاری کنند.

جوانان در سن ازدواج باید از بسته حمایتی مناسبی برخوردار شوند

وی با یادآوری اینکه جوانان در سن ازدواج باید از بسته حمایتی مناسبی برخوردار شوند، یادآور شد: گسترش روابط نامشروع، کاهش فرزندآوری و پیری جمعیت از پیامد افزایش سن ازدواج بوده و این مسائل زنجیروار به هم متصل شده اند؛ متاسفانه برخی از جوانان به‌دلیل یاس و ناامیدی و نبود برنامه‌ای برای آینده وارد رفتارهای پرخطر می شوند که این نگران‌کننده‌ترین اتفاق برای جوانان یک کشور بوده و منجر به شیوع آسیب های اجتماعی می شود.

ثبت 19 طلاق در هر ساعت

کیان پور از ثبت 19 طلاق در هر ساعت خبر داد و گفت: در گذشته فاصله میان ازدواج و طلاق 3 تا هفت سال بود و همچنین طلاق ها بیشتر در 7 سال اول زندگی اتفاق می افتاد اما متاسفانه در حال حاضر فاصله میان ازدواج و طلاق 2 تا پنج سال است؛ به نظر می رسد در کنار بررسی علت افزایش سن ازدواج باید علل افزایش طلاق از سوی کارشناسان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دولت باید اجرای قوانین تسهیل ازدواج  جوانان را در دستور کار قرار دهد

نماینده مردم دورود و ازنا با تاکید بر اینکه دولت باید اجرای قوانین تسهیل ازدواج جوانان را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال 1384 از سوی مجلس تصویب شد اما متاسفانه این قانون به صورت ناقص اجرایی شده است این در حالی است که جوانان کشور با مشکلات اقتصادی زیادی برای ازدواج روبرو هستند؛ انتظار می رود دولت اجرای کامل این قانون را در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha