روند كاهش بیماری ایدز ‌در دنیا بیش از 20 درصد پیش بینی شده است.

سلامت نیوز:معاون فنی مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی و مشاوره بیماران مبتلا به ایدز با هدف كاهش این بیماری در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش  فارس  علی ضامن صالحی‌فرد عصر یكشنبه در همایش تازه‌های كنترل بیماری ایدز در این استان با بیان اینكه اپیدمی ایدز در دنیا به صورت سه الگوی اروپایی، آفریقایی و آسیایی در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: برهمین اساس الگوی اروپایی اغلب در مردان هم جنس باز، الگوی آفریقایی به صورت یكسان در مردان و زنان و الگوی آسیایی اغلب در معتادان تزریقی مشاهده شده است.
وی با بیان اینكه پیشگیری و كنترل بیماری ایدز در دستور كار تمام وزارتخانه‌های مركز بهداشت در سراسر دنیا قرار گرفته است، گفت: برهمین اساس روند كاهش بیماری ایدز ‌در دنیا بیش از 20 درصد پیش بینی شده است.
معاون فنی مركز بهداشت چهارمحال و بختیاری احداث و راه‌اندازی كلینیك‌های رفتاری در سراسر كشور را از جمله راهكارهای تأثیرگذار در راستای ارائه مشاوره‌های لازم به افراد مبتلا به ایدز دانست و افزود: كلینیك‌های رفتاری در سراسر كشور آماده ارائه تسهیلات مشاوره‌ای به افراد مبتلا به ایدز به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه است.
صالحی‌فرد با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی در خصوص بیماری ایدز گفت: به صفر رساندن بروز عفونت‌های جدید ایدز، به صفر رساندن انگ بیماری، به صفر رساندن موارد مرگ و میر بیماران ایدزی از جمله شعارهای اساسی سازمان بهداشت جهانی در سال‌جاری به شمار می‌روند.
وی شناسایی و مشاوره بیماران مبتلا به بیماری ایدز را از جمله اولویت‌های مراكز بهداشت سراسر كشور دانست و افزود: شناسایی و مشاوره افراد مبتلا به بیماری ایدز در كاهش این بیماری در جامعه تأثیر چشمگیری را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha