ژل‌های حجم دهنده بافت صورت که اغلب برای حجیم کردن لب، گونه و پر کردن فرو رفتگی‌های صورت به کار می‌رود، ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشند که عمده این عوارض مربوط به ژل‌های مصنوعی منصوب به ژل پاژ است که از ژل‌های قدیمی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز:یک جراحی زیبایی با بیان این كه بیشترین عوارض ژل‌های حجم دهنده مربوط به انواع مصنوعی آن است، توصیه كرد: در تزریق ژل‌هایی که حجم دهنده بافت صورت هستند از ژل‌های طبیعی استفاده کنید.

دکتر محمد حسین مصباحی در گفت وگو با ن ایسنا گفت: ژل‌های حجم دهنده بافت صورت که اغلب برای حجیم کردن لب، گونه و پر کردن فرو رفتگی‌های صورت به کار می‌رود، ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشند که عمده این عوارض مربوط به ژل‌های مصنوعی منصوب به ژل پاژ است که از ژل‌های قدیمی محسوب می‌شود.

وی افزود: این ژل‌ها می‌توانند به مرور زمان عوارضی چون عفونت شدید، از بین رفتن پوست صورت و افتادگی پوست ایجاد کنند. این در حالی است که ژل‌های مناسب، ژل‌هایی هستند که از مواد طبیعی ساخته شده و پس از تزریق با بافت یکی شده جابجا نمی‌شوند و احتمال عفونت آنها کم است.

وی در ادامه تصریح کرد: ژل‌های طبیعی عموما اثر موقتی داشته و بسته به شرایط بدن بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارند و پس از آن از بین می‌رود ضمن این که بدن نیز به این مواد عادت نکرده و پوست بدن دچار افتادگی نمی‌شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص ژل‌هایی که به تازگی وارد بازار شده است، گفت: استفاده از این ژل‌ها که بین 10 تا 15 سال هم ماندگاری دارند توصیه نمی‌شود چرا که هیچ عوارض مشخصی ندارد و مورد تایید و استاندارد قرار نگرفته‌اند. بهتر است، تزریق ژل‌های طبیعی نیز توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha