مرکز اورژانس تهران علاوه بر 126 پایگاه موجود که در حالت آماده باش برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان تهرانی هستند به منظور تسریع در خدمت رسانی اقدام به استقرار شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین امام حسین(ع)، انقلاب، آزادی، تجریش، رسالت و امام خمینی(ره) كرد.

سلامت نیوز:مدیرروابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به خدمات ارایه شده توسط اتوبوس‌ آمبولانس‌های مستقر در شش میدان شهر تهران همزمان با آلودگی هوای پایتخت، گفت: روز گذشته (14 آذر ماه) 72 نفر به این پایگاه‌های سیار مراجعه كرده و تحت مراقبت و درمان سرپایی قرار گرفته‌اند.

حسن عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پس از آن كه وضعیت آلودگی هوای تهران در مرحله هشدار قرار گرفت، مرکز اورژانس تهران علاوه بر 126 پایگاه موجود که در حالت آماده باش برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان تهرانی هستند به منظور تسریع در خدمت رسانی اقدام به استقرار شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در میادین امام حسین(ع)، انقلاب، آزادی، تجریش، رسالت و امام خمینی(ره) كرد.

وی گفت: اتوبوس آمبولانس‌ها در این شش میدان تهران ساعت 8 صبح تا 8 شب خدمات لازم را به شهروندان ارایه می‌دهند. همچنین این اتوبوس آمبولانس‌ها به عنوان کلینیک سیار عمل كرده و به افراد دارای مشکل تنفسی و بیماری اورژانسی، خدمات درمانی رایگان ارائه می‌كنند.

وی با اشاره به خدمات ارایه شده توسط اتوبوس‌ها آمبولانس‌های مستقر در شش میدان شهر ادامه داد: به عنوان مثال از روز6 تا 9 آذر ماه 303 نفر به این اتوبوس‌ آمبولانس‌ها مراجعه كرده و به صورت سرپایی درمان شده‌اند. استقرار این اتوبوس‌ها در شش میدان شهر تهران تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی همچنین توصیه كرد كه شهروندان تهرانی برای مقابله با آلودگی هوا از خارج شدن بی‌مورد از منزل و سفرهای غیرضروری درون شهری پرهیز و تا حد امكان از ماسک استفاده كنند. سالخوردگان، کودکان و زنان باردار جزو گروه‌های در معرض خطر بوده و لازم است در شرایط آلودگی هوا مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

عباسی به مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی توصیه كرد كه از قرار گرفتن در معرض هوای آلودگی پرهیز كنند و افزود: لازم است در شرایط هوای آلوده افراد از ورزش کردن در محیط‌های باز خودداری كرده و تا حد امکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده كنند.

وی، سردرد، سرگیجه، سوزش چشم‌ها، سوزش مجاری تنفسی، خواب آلودگی، ضعف و بی حالی، حالت تهوع، استفراغ و تنگی نفس را از علایم مسمومیت ناشی از آلودگی هوا دانست و گفت: لازم است افراد در صورت بروز علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha