اقدامات در خصوص رفع آلودگی هوای تهران به سرعت و در كوتاه مدت قابل انجام نیست و باید طرح‌های ملی در این زمینه اجرا شود ولی با برنامه‌های كوتاه مدتی نظیر كنترل روزافزون تردد خودروها می‌توان به تلطیف شدن هوای كنونی امیدوار بود.

سلامت نیوز:یكی از شاخص‌های مهم بهداشتی در دنیای امروز پاك بودن هواست و كشور ما نیز مثل همه جای دنیا باید قوانین «هوای پاك» و «آب سالم» داشته باشد.

به گزارش  وب‌دا دكتر علیرضا مصداقی‌نیا معاون بهداشتی و عضو كمیته تخصصی پایش هوای تهران با بیان این مطلب گفت: البته در سطح دولت و مجلس طرح‌های بزرگی در این زمینه تصویب و دردست اجراست ولی با توجه به گستردگی مقولاتی نظیر آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، نیازمند قوانین جامع و مانع در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به جلسات مكرر كمیته تخصصی پایش هوای تهران در وزارت بهداشت به ریاست و در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درخصوص وضعیت فوق‌العاده آلودگی هوای پایتخت، بیان داشت؛ اقدامات در خصوص رفع آلودگی هوای تهران به سرعت و در كوتاه مدت قابل انجام نیست و باید طرح‌های ملی در این زمینه اجرا شود ولی با برنامه‌های كوتاه مدتی نظیر كنترل روزافزون تردد خودروها می‌توان به تلطیف شدن هوای كنونی امیدوار بود.

وی در خاتمه سخنانش مردم را بهترین و بزرگترین عامل كنترل آلودگی هوا در شرایط كنونی دانست و از آنان خواست به توصیه‌های لازم ترافیكی عمل كرده و برای سلامت خود و همنوعانشان رعایت این نكات و نكات بهداشتی را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha