دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 21800

افرادی كه مبتلا به آسم هستند حتی‌الامكان از منزل خارج نشوند ولی در صورتی كه مجبور به حضور در محیط خارج از منزل شدند حتماً اسپری آبی رنگی (افشانه تنفسی) كه برای موارد اضطراری به همراه خود می‌برند را در دسترس داشته باشند تا هنگام تنگی نفس از آن استفاده كنند

سلامت نیوز:در هوای آلوده هرچه كمتر نفس بكشیم بهتر است. استفاده از آسانسور، سكوت موقع راه رفتن و ترك ورزش به این امر مهم كمك می‌كند.

به گزارش وب‌دا دكتر مصطفی قانعی فوق‌تخصص ریه و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این مطلب گفت: مسیر بینی تا حلق 90 درصد آلودگی‌های هوا را هنگام تنفس فیلتر می‌كند، بنابراین تنفس از راه بینی در هوای آلوده بسیار بهتر از تنفس دهانی است.

وی افزود: افرادی كه مبتلا به آسم هستند حتی‌الامكان از منزل خارج نشوند ولی در صورتی كه مجبور به حضور در محیط خارج از منزل شدند حتماً اسپری آبی رنگی (افشانه تنفسی) كه برای موارد اضطراری به همراه خود می‌برند را در دسترس داشته باشند تا هنگام تنگی نفس از آن استفاده كنند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: بیماران ریوی در این روزها دوز داروهایشان را افزایش داده و قرص‌های مخصوص خود را با مشورت پزشك بیشتر مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha