پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 218019

مردم کرمان صبح امروز (پنجشنبه) را با مشاهده گرد و غبار بر فراز این دیار آغاز کردند، پدیده ای که به گفته کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، شعاع دید را به 100 متر کاهش داد.

گرد و غبار استان کرمان را فرا گرفت

سلامت نیوز:مردم کرمان صبح امروز (پنجشنبه) را با مشاهده گرد و غبار بر فراز این دیار آغاز کردند، پدیده ای که به گفته کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، شعاع دید را به 100 متر کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز، مریم سلاجقه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه بروز پدیده گرد و غبار از اواخر شب گذشته در برخی مناطق کرمان خود را نشان داده است افزود: این پدیده طبق نقشه های هواشناسی تا ساعات آینده و حدود ظهر امروز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه پدیده گرد و غبار غیر از شهرهای شمالی و شرقی استان کرمان در شهرهای غربی کشور نیز مشاهده می شود تصریح کرد: گرد و غبار از سمت غرب وارد این استان شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداه کل هواشناسی استان کرمان به کودکان، سالمندان، بیماران قلبی ریوی و افراد های ریسک توصیه کرد که از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه غلظت گرد و غبار شعاع دید را کاهش داده است از مردم خواست از انجام سفرهای غیرضروری نیز پرهیز کنند.
سلاجقه گفت: ورزش کردن در هوای غبارآلود با توجه به بالا بودن غلظت ریزگردها موجب بروز مشکلات تنفسی می شود.
وی افزود: امروز همچنین در شهرهای جنوب غرب، مرکز، جنوبی و ارتفاعات مرکزی بارش باران همراه رعد و برق پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: بارش ها در این مناطق به صورت پراکنده و رگباری خود را نشان خواهد داد لذا توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه ها در این مناطق خوداری شود.
علاوه بر غبار و آسمان ابری امروز برای برخی مناطق بارش تگرگ پیش بینی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha