دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 21802

در زمان اسهال کودکان بالای 6 ماه، مصرف غذاهای معمولی باید افزایش یابد تا از کم آبی و سوء‌تغذیه کودک پیشگیری شود حتی پس از بهبود نسبی اسهال نیز خوراندن غذا و شیر مادر به کودک باید افزایش یابد.

سلامت نیوز:یك متخصصص کودکان توصیه كرد: در برخورد با کودکان مبتلا به اسهال، تغذیه مکرر و به دلخواه شیرخوار با شیر مادر باید ادامه یابد و برای جبران کم آبی از محلول او آر اس نیز استفاده شود.

دکتر نوشین اققاقی در گفت وگو با ایسنا گفت: در زمان اسهال کودکان بالای 6 ماه، مصرف غذاهای معمولی باید افزایش یابد تا از کم آبی و سوء‌تغذیه کودک پیشگیری شود حتی پس از بهبود نسبی اسهال نیز خوراندن غذا و شیر مادر به کودک باید افزایش یابد.

وی با تاکید براین که قطع مصرف غذا و به خصوص ندادن شیر مادر به کودک در زمان بروز اسهال کودک، اقدامی نادرست است که باعث ادامه اسهال و سوء تغذیه او می‌شود، افزود: اگر شیرخوارعلاوه بر اسهال دچار استفراغ نیز باشد، باید هر دقیقه یک قاشق غذاخوری شیر مادر به او خورانده شود. در صورتی که کودک شیر را تحمل کرده و برنگرداند باید تغذیه با شیر مادر و سپس غذاهای دیگر را برای وی آغاز كرد.

دکتر اققاقی تصریح کرد: تاثیر شیردهی در پیشگیری و کاهش شدت بیماری‌های اسهالی در کشورهای در حال توسعه و علیه برخی بیماری‌های خاص روده‌ای کاملا ثابت شده است. در شرایط نامساعدی مانند عفونت‌های گوارشی، اسهال، کم آبی و پرهیزهای غذایی شیرخواران مستعد ابتلا به سوء تغذیه می‌شوند و این مساله خود موجب تضعیف سیستم ایمنی و در نهایت ابتلای بیشتر به عفونت می‌شود. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، به مراتب کمتر از سایر نوزادانی که از شیر گاو و یا شیرمصنوعی استفاده می‌کنند، دچار اسهال شده و در این چرخه معیوب قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha