بنیانگذار و رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران مهم‌ترین اقدام در دوره جدید سازمان نظام پزشکی را احیای موقعیت نظام پزشکی برشمرد و گفت: بازگشت حق تعیین تعرفه به نظام پزشکی و تغییر قانون در مورد حذف عنوان مجرمانه از خطاهای پزشکی، همچنین حذف عنوان قتل غیرعمد مندرج در ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی در مورد فوت‌های ناشی از اقدامات پزشکی در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

بازگشت حق تعیین تعرفه به نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد

سلامت نیوز:بنیانگذار و رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران مهم‌ترین اقدام در دوره جدید سازمان نظام پزشکی را احیای موقعیت نظام پزشکی برشمرد و گفت: بازگشت حق تعیین تعرفه به نظام پزشکی و تغییر قانون در مورد حذف عنوان مجرمانه از خطاهای پزشکی، همچنین حذف عنوان قتل غیرعمد مندرج در ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی در مورد فوت‌های ناشی از اقدامات پزشکی در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایران پزشک، بهزاد رحمانی با بیان این‌که سازمان نظام پزشکی امروزه تبدیل به یک سازمان شبه‌دولتی و حتی دولتی شده، گفت: این سازمان مرجعیت خود را تا حدی از دست داده که قدرت بیان مسائل به حداقل رسیده است.

وی مهم‌ترین اقدام در دوره جدید سازمان نظام پزشکی را احیای موقعیت نظام پزشکی برشمرد و افزود: این احیا ممکن نیست مگر با تغییر شأن نیمه‌دولتی امروز سازمان نظام پزشکی و پس از آن پیگیری حقوق جامعه پزشکی که ضروری به نظر می‌رسد.

رحمانی ادامه داد: تامین امنیت حرفه‌ای جامعه پزشکی و تغییر ترکیب اعضای شورای عالی بیمه در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص حق تعیین تعرفه نیز اظهار کرد: بازگشت حق تعیین تعرفه به نظام پزشکی و تغییر قانون در مورد حذف عنوان مجرمانه از خطاهای پزشکی، همچنین حذف عنوان قتل غیرعمد مندرج در ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی در مورد فوت‌های ناشی از اقدامات پزشکی در سازمان نظام پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس انجمن علمی جراحان عمومی در پایان با اشاره به تقابل مسائل جامعه پزشکی با قوه قضایی اظهار کرد: تنها راه ممکن برای حل این تقابلات استفاده از انرژی و پتانسیل همه ظرفیت پزشکی و مشارکت بالای پزشکان در انتخابات پیش رو است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha