دانشمندان دریافتند بلند کردن اجسام سنگین موجب افزایش قدرت ماهیچه‌ها می‌شود، چون در این وضعیت مغز سیگنال‌های بیشتری به ماهیچه‌ها ارسال می‌کند.

افزایش قدرت ماهیچه‌ها با بلندکردن اجسام سنگین

سلامت نیوز:دانشمندان دریافتند بلند کردن اجسام سنگین موجب افزایش قدرت ماهیچه‌ها می‌شود، چون در این وضعیت مغز سیگنال‌های بیشتری به ماهیچه‌ها ارسال می‌کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در این تحقیق مشخص شد قدرت جسمی بیشتر و تمرینات ورزشی موجب کنترل بهتر ماهیچه‌ها از طریق سیستم عصبی خواهد شد.

به گزارش زی‌نیوز،محققان چگونگی عملکرد مغز و نورون‌های حرکتی را در زمان تمرین با اجسام وزن پایین بررسی کرده و دریافتند سلول‌های انتقال‌دهنده سیگنال‌های الکتریکی به ماهیچه‌ها از قشر مغزی با نورون‌های حرکتی هماهنگ می‌شوند.

این سیگنال‌ها از قشر مغز به ستون فقرات ارسال شده و از طریق ستون فقرات موجب تحریک الیاف عضلانی می‌شوند.

این گروه تحقیق دریافتند نورون‌های حرکتی در زمان بلند کردن اجسام سنگین بسیار فعال می‌شوند.

افزایش نورون‌های حرکتی موجب قدرت بیشتر و رشد توده‌های عضلانی می‌شود.

ناتانیل جنکنز استاد دانشگاه ایالتی اوکلاهما در ایالات متحده  اظهار کرد: اگر شما می‌خواهید قدرت بدنی خود را افزایش دهید تمرینات ورزشی را با اشیا سنگین ادامه دهید.

محققان اظهار کردند: انجام تمرینات ورزشی با وزنه کم وزن موجب بهبود ساختار توده بدنی شده و از وارد شدن فشار زیاد بر مفاصل پیشگیری می‌کند، اما اگر ورزشکار هستید و تلاش می‌کنید ماهیچه‌ها و بدنی قوی داشته باشید تمرینات خود را با وزنه سنگین ادامه دهید.

در این تحقیق 26 مرد به مدت 6 هفته تحت آموزش و ارزیابی بودند.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Physiology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha