كودكان از نظر جسمی ضعیف هستند، از این رو با ورود هوا آلوده به ریه آنها اختلالات متعددی به خصوص در تبادل گازهای خونی ایجاد می‌‌شود؛ این امر منجر به كمبود اكسیژن در خون و افزایش گاز CO2 در كودك می‌‌شود.

سلامت نیوز:یك متخصص اطفال گفت: آلودگی‌های موجود در هوا سریعتر از بزرگسالان به جریان خون نوزادان وارد می‌شود و بی‌قراری‌های غیر قابل توجیه، گریه و عدم تمایل به شیر خوردن از عوارض آلودگی هوا در نوزادان است.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو با  فارس  درباره تأثیر آلودگی هوا بر كودكان و نوزادان اظهار داشت: تأثیر آلودگی هوا بر كودكان و نوزادان شدیدتر است، در حال حاضر ذرات معلق در هوا به اندازه هزار میلیمتر است و این ذرات نه تنها در ریه باقی می‌ماند بلكه از عرض كیسه هوا عبور كرده و پس از آن داخل عروق و جریان خون قرار می‌گیرد كه این عارضه هشدار دهنده است.

این متخصص اطفال ادامه داد: كودكان از نظر جسمی ضعیف هستند، از این رو با ورود هوا آلوده به ریه آنها اختلالات متعددی به خصوص در تبادل گازهای خونی ایجاد می‌‌شود؛ این امر منجر به كمبود اكسیژن در خون و افزایش گاز CO2 در كودك می‌‌شود.

كلانتر افزود: بی‌قراری، كم‌خونی، ضعف ،بی‌اشتهایی و عصبی بودن از عوارض آلودگی هوا بر كودكان است؛ از این رو توصیه می‌شود كودكان خصوصاً كودكان زیر پنج سال از منزل خارج نشوند.

وی درباره تأثیر آلودگی هوا بر نوزادان اظهار داشت: به خاطر جثه بسیار ضعیف و ناقص بودن سیستم ایمنی بدن نوزادان، آلودگی‌هایی كه در جریان هوا وجود دارد سریع‌تر به جریان خون آنها وارد می‌شود و طفل را دچار عارضه می‌كند؛ بی‌قراری‌های غیر قابل توجیه، گریه و عدم تمایل به شیر خوردن از عوارض آلودگی هوا بر نوزادان به شمار می‌رود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha