داروهایی كه برای درمان پركاری تیروئید استفاده می‌شود، از جفت عبور می‌كند و بر جنین تأثیر گذار است ولی داروهایی كه برای درمان بیماری كم كاری تیروئید است در طی حاملگی نیز می‌توان استفاده كرد.

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان شهید اكبرآبادی گفت: كم كاری تیروئید در زنان باردار موجب رشد ناكافی جنین می‌شود و احتمال بروز سقط را افزایش می‌دهد.

مریم كاشانیان در گفت‌وگو با  فارس گفت: كم كاری تیروئید بسیار شایع است. بدون علت اتفاق می‌افتد و می‌تواند در طی دوران بارداری عوارضی را برای مادر باردار ایجاد كند.

وی گفت: كم كاری تیروئید در زنان باردار موجب رشد ناكافی جنین می‌شود و بروز سقط را افزایش می‌دهد. پركاری تیروئید نیز در حاملگی اثرگذار است و باید قبل از حاملگی درمان شود.

رئیس بیمارستان شهید اكبرآبادی افزود: داروهایی كه برای درمان پركاری تیروئید استفاده می‌شود، از جفت عبور می‌كند و بر جنین تأثیر گذار است ولی داروهایی كه برای درمان بیماری كم كاری تیروئید است در طی حاملگی نیز می‌توان استفاده كرد.

كاشانیان گفت: اگر پركاری تیروئید قبل از بارداری درمان نشود، ممكن است تیروئید جنین را از كار بیندازد و مشكلات عقلی را افزایش دهد و خوشبختانه بررسی‌هایی در جنین‌های به دنیا آمده به صورت تی اس چند روزه انجام می‌گیرد كه تیروئید جنین آزمایش می‌شود و كم كاری یا پر كار بودن آن مشخص می‌شود و درمان از همان دوران جنینی آغاز می‌شود و از مشكلات عقلی و حركتی نوزاد كاسته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha