نخودفرنگی جزء حبوبات نیست بلكه جزء گروه سبزی‌ها است و نخودفرنگی تازه سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C‌ و پتاسیم است.

سلامت نیوز:یك متخصص تغذیه گفت: نخودفرنگی به دلیل داشتن پتاسیم برای نگهداری و حفظ سلامت استخوان‏‌ها كمك می‌كند.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با  فارس افزود: نخودفرنگی جزء حبوبات نیست بلكه جزء گروه سبزی‌ها است و نخودفرنگی تازه سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C‌ و پتاسیم است.

وی گفت: نخودفرنگی نسبت به سایر سبزی‌های دیگر انرژی بالاتری دارد و دارای آب و فیبر فراوان است. واكنش‌های حیات بدن در مقابل آب صورت می‌گیرد، كاهش یك تا 2 درصدی آب بدن موجب كاهش كارآیی 10 تا 20 درصدی افراد می‌شود و كسانی كه نمی‌توانند زیاد آب مصرف كنند می‌توانند از سبزی‌ها به مقدار زیادی استفاده كنند تا آب بدن آنها تأمین شود.

این متخصص تغذیه افزود: از آنجایی كه این ماده غذایی كالری كمی دارد، مصرف آن برای افرادی كه قصد كاهش وزن دارند، مناسب است. نخودفرنگی غنی از فیبرهای غذایی است، به همین دلیل برای كسانی كه از یبوست رنج می‏برند، مفید است.

بزرگمهر اضافه كرد: نخودفرنگی به دلیل داشتن پتاسیم برای نگهداری و حفظ سلامت استخوان‏‌ها اهمیت دارد و فولیك اسید و ویتامین‌های گروه B موجود در نخودفرنگی نیز برای ارتقای سلامت قلب و عروق افراد اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha