‌امکان نگهداری پلاکت بیش از 48 ساعت نیست و به این دلیل ما ناچاریم از خونهای اهدایی روز برای تامین پلاکت استفاده کنیم و نمی توانیم از ذخایر موجود خون بهره ببریم.

سلامت نیوز:مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: آلودگی هوای تهران در هفته اخیر آمار اهدای خون را از 1500 واحد به 400 واحد در روز کاهش داد.

به گزارش  مهر، دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: از هر واحد خون سه محصول پلاکت ،‌گلبول قرمز فشرده و پلاسما به دست می آید که وضعیت تامین پلاکت در شرایط کمبود خون وخیم تر می شود.
وی توضیح داد: ‌امکان نگهداری پلاکت بیش از 48 ساعت نیست و به این دلیل ما ناچاریم از خونهای اهدایی روز برای تامین پلاکت استفاده کنیم و نمی توانیم از ذخایر موجود خون بهره ببریم.
 
حاجی بیگی ادامه داد: تعطیلات اخیر که در اثر آلودگی هوا رخ داد پیش‌بینی نشده بود و سبب شد تیمهای سیار خونگیری غیر فعال شوند. از سوی دیگر تعدادی ازاهدا کنندگان نیز از شهر خارج شده بودند.
 
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با تلاش و تکاپوی بسیار همکاران توانستیم آمار اهدا را به 800 واحد در روز برسانیم که در حال حاضر می توان گفت قادر هستیم خون مورد نیاز بیماران را تامین کنیم ولی ذخایر خونی کاهش یافته است که باید جبران شود.
 
وی افزود: ‌با توجه به اینکه 25 درصد خون کشور را بیماران تالاسمی مصرف می کنند انجمن این بیماران با همکاری اداره کل  انتقال خون استان تهران تصمیم گرفتند طی مراسمی از اهدا کنندگان خون تقدیر و تشکر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha