اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع دماهای 50 درجه سلسیوس و بالاتر و وقوع پدیده شرجی در استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

پیش‌بینی وقوع دماهای 50 درجه و بالاتر در بیشتر شهرهای خوزستان

سلامت نیوز:اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع دماهای 50 درجه سلسیوس و بالاتر و وقوع پدیده شرجی در استان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران خوزستان آمده است: با توجه به اطلاعیه‌ امروز اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع دماهای 50 درجه سلسیوس و بالاتر در اکثر نقاط استان از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه(25 تا 27 تیرماه) همچنین حاکمیت جریانات مرطوب جنوبی و وقوع پدیده شرجی با شدت و ضعف در سطح استان از اواخر وقت روز شنبه تا اواخر هفته جاری، لازم است اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات لازم در این خصوص، آمادگی کامل کلیه دستگاه‌های مرتبط و مورد نیاز و مراکز بهداشتی و درمانی و امدادی شهرستان، ارتباط مستمر با ستاد مدیریت بحران استان و اعلام آخرین وضعیت جوی شهرستان اقدام کنند.

‌همچنین در زمینه ابلاغ به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان جهت اتخاذ تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، ‌مسافران، عشایر و صیادان،‌ صاحبان قایق‌های موتوری، کشاورزان و دامداران جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده از وسایل ایمنی مانند عینک آفتابی و کلاه و ... و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم انجام و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره‌کل ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha