آن‌ها نرخ ابتلا به سرطان را در بین 1.4 میلیون زن سوئدی که در این دوره فرزند خود را به دنیا آورده بودند مورد مطالعه قرار دادند.

سلامت نیوز:درمان‌های بارداری مصنوعی که در آن‌ها از روش‌های هورمونی هم استفاده می‌شود خطر ابتلا به سرطان را افزایش نمی‌دهند.

قبلا تحقیقاتی انجام شده و در آن‌ها ادعا شده بود مصرف داروهای درمان ناباروری می‌تواند باعث ابتلای زنان به سرطان سینه، رحم و تخمدان شود.
اما در آخرین مطالعات از دانشگاه لاند در سوئد دانشمندان متوجه شدند استفاده از این درمان‌ها تاثیر زیادی در افزایش احتمال ابتلای یک فرد به سرطان ندارد.
در تحقیقاتی که در مجله باروری انسان به چاپ رسیده است دانشمندان اطلاعات پزشکی 24 هزار زن را که در بین سال‌های 1982 تا 2006 با استفاده از درمان‌های باروری مصنوعی صاحب فرزند شده بودند بررسی کنند.
آن‌ها نرخ ابتلا به سرطان را در بین 1.4 میلیون زن سوئدی که در این دوره فرزند خود را به دنیا آورده بودند مورد مطالعه قرار دادند.
در این مطالعات مشخص شد کم‌تر از 2 درصد زنان در گروهی که از درمان‌های ناباروری استفاده کرده بودند در طول یک دوره 8 ساله دچار سرطان شده بودند، این در حالی است که در گروه دیگر این میزان نزدیک به 5 درصد بود.
بعد از در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند سن مادر شن، تعداد کل باروری‌ها، سیگار کشیدن و مانند آن دانشمندان متوجه شدند نرخ ابتلا به سرطان در میان زنانی که از درمان‌های ناباروری استفاده کرده‌اند نزدیک به 25 درصد کم‌تر است.
دکتر بنگت در این باره گفت: به این ترتیب زنانی که از روش‌های هورمونی برای فرزند دار شدن استفاده می‌کنند نباید خیلی نگران باشند. اگرچه خطر سرطان تخمدان در زنانی که از روش‌هایی مانند IVF استفاده کرده‌اند دو برابر زنان دیگر است، اما این موضوع احتمالا به دلیل ناهنجاری‌هایی در عملکرد تخمدان است. خطر ابتلا به دو نوع دیگر سرطان مانند سرطان سینه و دهانه رحم نیز بسیار کم‌تر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha