متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه نیویورك دریافته‌اند كه برچسب‌های گیج كننده روی داروهای مختلف اطفال در واقع می‌تواند بیش از مزیت مصرف دارو برای این خردسالان عوارض خطرناكی در پی داشته باشد

سلامت نیوز:متخصصان اطفال هشدار دادند: دوز مناسب مصرف داروها برای كودكان در موارد بسیاری، مشخص و استاندارد نیست و به همین خاطر ممكن است در برخی موارد مقادیر خطرناكی از داروها برای كودكان تجویز شود.

به گزارش  ایسنا، متخصصان دانشكده پزشكی دانشگاه نیویورك دریافته‌اند كه برچسب‌های گیج كننده روی داروهای مختلف اطفال در واقع می‌تواند بیش از مزیت مصرف دارو برای این خردسالان عوارض خطرناكی در پی داشته باشد.

این متخصصان در آزمایشات خود بر روی 200 نمونه از داروهای پرفروش مطالعه كردند و متوجه شدند كه در برخی موارد از هر چهار محصول دارویی روی یك بسته بندی حتی هیچ توصیه‌ای درباره مقدار مناسب مصرف دارو برای كودك درج نشده است. این برخلاف توصیه سازمان غذا و داروی آمریكا است كه تاكید دارد تمام داروها باید حاوی دستورالعمل مصرف برای بیماران باشند.

به گزارش پایگاه اینترنتی توروهلت، دكتر شونایین در این مطالعات تاكید كرد: قوانین جدیدی برای شركت‌ها و كمپانی‌های تولید كننده این داروها از سوی سازمان‌های بهداشتی و قانونی باید مقرر شود تا این تولید كنندگان را وادار سازد دستورالعمل‌های مناسب مصرف را روی محصولاتشان درج نمایند و این اقدام را بیشتر جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha