وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با تصمیم مجلس شورای اسلامی به خانه اصلی خود یعنی وزارت بهداشت بازگردانده شد.

بازگشت سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با تصمیم مجلس شورای اسلامی به خانه اصلی خود یعنی وزارت بهداشت بازگردانده شد.


به گزارشسلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در بازدید از سازمان بیمه سلامت ایران افزود: هدف از این نقل و بازگشت سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشتانتقال باید کارآمدی بیشتر بیمه‌ها و هماهنگی گسترده‌تر بین گروه‌های ارائه دهنده خدمت باشد ضمن اینکه باید منابع و مصارف کنترل و از نظام بیمه‌ای حمایت بیشتر شود.

وی ادامه داد: کار انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت هنوز ناقص است و بخشی از تولیت بیمه‌ها در اختیار وزارت بهداشت نیست. سازمان‌های بیمه گر متعددی وجود دارد و اگر منابع تجمیع و سیاست‌ها واحد باشد کارآمدتر می‌شود. مجلس و دولت نیز باید در این حوزه حمایت جدی داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: با این اقدام مجلس شورای اسلامی مردم حق بیمه منطقی‌تری پرداخت می‌کنند، اگر اولویت مجلس و دولت کمک به این حوزه باشد می‌توان به یک نظام بیمه‌ای ارزشمند امیدوار بود و چنانچه این جابجایی فقط ساختمان و تشکیلات باشد هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود، مهم این است که حمایت، هماهنگی بیشتر و منطق اقتصادی بر این دستگاه حاکم باشد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به بی توجهی برخی مسؤولان به حوزه رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که اقتصاد دست اقتصاد دانان است و بیشتر اعضای دولت و مجلس هم اقتصاددان هستند و برخی از آن ها علاقه‌ای به توسعه رفاه اجتماعی ندارند. باید به این موضوع در حوزه سیاستگذاری‌ها بیشتر توجه شود و در صدر برنامه احزاب قرار گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر بیمه‌ها کارآمد شوند تمام روابط ناسالم برچیده می‌شود گفت: کارآمدی بیمه‌ها رعایت حقوق مردم، افزایش کیفیت ارائه خدمات، تصدی گری بیشتر دولت و ورود بخش خصوصی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت تنها یک مقدمه‌ است که بخش‌های دیگر نیز اصلاح شوند. حتی در سیاست‌های کلی نظام سلامت و رهبری نیز به این موضوع اشاره شده است و باید اصلاح شود. منظور از  اصلاح سیاستگذاری واحد است نه انتقال دستگاه و دارایی‌ها.

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر اینکه بیمه‌ها باید آقایی کنند نه اینکه سرشان پایین باشد و نتوانند امر و نهی کنند گفت: بیمه یعنی خریدار؛ فروشنده باید همیشه محتاج خریدار خوش حساب باشد. باید کاری کرد که صندوق‌های بیمه تجمیع شوند که در این صورت آنها قدرت پیدا می‌کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha