معاون بهداشت،درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به استفاده از آب درمانی برای بهبود کودکان مبتلا به فلج مغزی گفت: بیماران با انجام تمرینات درمانی در این سیستم‌ سر‌یع‌تر از درمان‌های متداول، موفق به کسب الگوهای حرکتی خواهند شد.

استفاده از آب درمانی برای بهبود کودکان مبتلا به فلج مغزی در مرکز جامع توانبخشی

سلامت نیوز:معاون بهداشت،درمان و توانبخشی هلال احمر با اشاره به استفاده از آب درمانی برای بهبود کودکان مبتلا به فلج مغزی گفت: بیماران با انجام تمرینات درمانی در این سیستم‌ سر‌یع‌تر از درمان‌های متداول، موفق به کسب الگوهای حرکتی خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسن صفاریه  در ارتباط با انجام هیدروماساژ در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر اظهارکرد: یکی از بخش‌های ارائه دهنده خدمات تکمیلی بازتوانی به بیماران در مرکز جامع توانبخشی، بخش آب درمانی یا هیدروماساژ است که به صورت ویژه و تخصصی در فضایی مناسب سازی شده به تسریع و تکمیل درمان بسیاری از مراجعه کنندگان می‌پردازد.


معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به انجام خدماتی از قبیل ریلکسیشین، کاهش ورم، برطرف کردن انواع دردهای مفصلی و عضلانی در این بخش، گفت: بیماران مراجعه کننده به این واحد دارای انواع ضایعات ارتوپدیک و نورولوژیک هستند که در این بخش از خواص آب بهره می‌برند.

وی افزود: فضای آب درمانی در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر دارای وان‌های متعدد هیدروماساژ با قابلیت ارائه چندین نوع ماساژ پر کاربرد، مانند ماساژهای موضعی و پرقدرت سیستم جکوزی‌ درمانی است که با فشارهایی تنظیم شده بر روی نواحی مورد نظر اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از قابلیت‌هایی مانند سیستم حباب ساز، عنوان کرد: سیستم مذکور یکی از موثرترین و پرکاربردترین انواع ماساژهای قوی و کوبنده است که در طی آن ضربات آب از چندین جهت به همراه گرمای بخار آب بر عضلات هدف وارد شده که در نهایت مجموع گرما و ماساژ منجر به رفع اسپاسمها و گرفتگیهای عضلانی می‌شود.

 صفاریه گفت: علاوه بر بزرگسالان، کودکان مبتلا به فلج مغزی که دچار گرفتگیهای شدید عضلانی هستند نیز از مزایای آب در این واحد بهره‌مند شده و با انجام تمرینات درمانی در این سیستم‌های پیشرفته به مراتب سر‌یع‌تر از درمان‌های متداول، موفق به کسب الگوهای حرکتی خواهند شد.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه افزودن آب درمانی به برنامه توانبخشی بیماران منجر به تاثیرگذارتر شدن روند درمان‌ آنها می‌شود، افزود: تلاش کرده‌ایم تا در این نوع خاص از خدمات توانبخشی بااستفاده از خواص سیستم هیدروماساژ برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات توانبخشی در طول دوره درمان بیماران استفاده کنیم.


وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ده سال است که این خدمات در این مرکز استفاده می‌شود، تاکید کرد: رعایت تمامی اصول بهداشت فردی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده استاندارد و با کیفیت و همچنین تعویض مداوم آب از مزایای دیگر سیستم هیدروماساژ در مرکز جامع توانبخشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha