نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکید دارد؛ این مطالعه نشان می دهد که مصرف این شیرین کننده ها با افزایش طولانی مدت وزن و افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی ارتباط دارد.

آسیب های مصرف شیرین کننده های مصنوعی را جدی بگیرید

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکید دارد؛ این مطالعه نشان می دهد که مصرف این شیرین کننده ها با افزایش طولانی مدت وزن و افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی ارتباط دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مصرف شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام، سوکرالوز و استویا گسترده و در حال افزایش است.
داده های جدید نشان می دهند که مصرف شیرین کننده های مصنوعی یا غیرمغذی می تواند اثرات منفی بر سوخت و ساز، باکتری روده و اشتها داشته باشند.


به گزارش پایگاه اینترنتی یورک اَلِرت،محققان مرکز بهداشت و درمان جورج اند فای یی (George & Fay Yee) از دانشگاه مانیتوبا در کانادا برای درک بهتر این که آیا شیرین کننده های مصنوعی با اثرات منفی طولانی مدت بر وزن و بیماری قلبی ارتباط دارند، با بررسی سیستماتیک 37 مطالعه، وضعیت 400 هزار نفر را برای مدت متوسط 10 سال مورد پیگیری قرار دادند.


آزمایش های صورت گرفته روی این افراد تاثیر مستمر مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر کاهش وزن را ثابت نکردند و حتی براساس نتایج مطالعات طولانی تر، مصرف این شیرین کننده ها با خطرات نسبتا بالاتر افزایش وزن و چاقی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی و سایر مسائل سلامتی ارتباط دارند.


دکتر مگان آزاد استادیار دانشکده علوم سلامت دانشگاه مانیتوبا که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: تا زمانی که اثرات منفی طولانی مدت مصرف شیرین کننده های مصنوعی به طور کامل مشخص شود، لازم است که در مصرف آنها احتیاط شود.


محققان هم اکنون در موسسه تحقیقات بیمارستان کودکان مانیتوبا سرگرم انجام مطالعه ای جدید در زمینه چگونگی تاثیر مصرف شیرین کننده های مصنوعی توسط زنان باردار بر افزایش وزن، متابولیسم و ​​باکتری های روده نوزادان آنها هستند.


آزاد گفت: با توجه به مصرف گسترده و در حال افزایش شیرین کننده های مصنوعی و اپیدمی کنونی چاقی و بیماری های مرتبط با آن، لازم است تحقیقات بیشتری برای تعیین خطرات و مزایای طولانی مدت این محصولات صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha