سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 21834

باید كنترل كالای قاچاق با روش صحیح صورت پذیرد و دستگاه‌های نظارتی نیز به بهترین شكل ممكن وظایف خود را در این مورد انجام دهند كه این امر آگاهی لازم را می‌طلبد.

سلامت نیوز: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر لزوم نظارت بر روند توزیع كالاهای پزشكی استاندارد گفت: دستگاه‌های نظارتی روند كنترل كالای قاچاق پزشكی را ادامه می‌دهند.

به گزارش  فارس  محمدرضا فتاحی در همایش مبارزه با كالای قاچاق تجهیزات پزشكی با انتقاد از حضور برخی افراد سودجو در بازار تجهیزات پزشكی اظهار داشت: باید به وضعیت كنونی در بازار و توزیع كالای پزشكی رسیدگی شود و ساماندهی لازم در این زمینه صورت پذیرد.
فتاحی به نقش دستگاه‌های نظارتی بر جلوگیری از توزیع كالاهای قاچاق پزشكی اشاره كرد و بیان داشت: وظیفه دستگاه‌های نظارتی در مورد وضعیت توزیع كالاهای پزشكی در جامعه بسیار خطیر است كه باید برنامه‌ریزی و ساماندهی در مورد آن صورت پذیرد.
وی ادامه داد: موضوع سلامت در جامعه حساسیت و اهمیت خاصی دارد به طوری كه یكی از وظایف اصلی دولت‌ها را تشكیل می‌دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: استفاده برنامه‌ریزی شده از خدمات پزشكی در توسعه نظام سلامت كشور نقش ویژه‌ای دارد چراكه اگر بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم شاهد بروز اتفاقات مطلوب در كشور می‌شویم.
فتاحی تصریح كرد: باید كنترل كالای قاچاق با روش صحیح صورت پذیرد و دستگاه‌های نظارتی نیز به بهترین شكل ممكن وظایف خود را در این مورد انجام دهند كه این امر آگاهی لازم را می‌طلبد.
وی ابراز داشت: دانشگاه‌های علوم پزشكی وظیفه قانونی دارند تا موضوع امكانات بهداشتی و سلامت جامعه را مورد پیگیری جدی قرار دهند كه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این مورد وظایف خود را با جدیت پیگیری می‌كند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی شیراز به پیشرفت غیرقابل انكار تجهیزات پزشكی اشاره كرد و گفت: دستگاه‌های پزشكی آنچنان پیشرفته شده كه تمام خدمات ارائه شده از سوی مراكز درمانی شناسانامه دارد و مشخص است، به طوری كه می‌توان مطلوبیت خدمات ارائه شده به بیماران را از این راه به خوبی تشخیص داد.
فتاحی در پایان بر لزوم كنترل دقیق و صحیح كیفیت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشكی تأكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha