رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به طرح تربیت پرستار بیمارستانی که مورد اعتراض قاطبه پرستاران است، گفت: وزارت بهداشت، آیین نامه اصفهان در مورد آموزش پرستاری را دور زده است.

وزارت بهداشت آیین نامه آموزش پرستاری را دور زد

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به طرح تربیت پرستار بیمارستانی که مورد اعتراض قاطبه پرستاران است، گفت: وزارت بهداشت، آیین نامه اصفهان در مورد آموزش پرستاری را دور زده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی روز دوشنبه در همایش نقد و بررسی طرح تربیت پرستار بیمارستانی، اظهارداشت: انحراف در پرداختی های حوزه سلامت از زمانی به وجود آمد که پرداخت کارانه آغاز شد و باعث اختلاف بین پزشک و غیر پزشک گردید.

وی با اشاره به ماجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی، گفت: مافیای بخش خصوصی دنبال نیروی ارزان قیمت بود و از همین رو، موافقت ضمنی گرفت که در کنار بیمارستان بیلبورد بزند تا کارشناس پرستاری تربیت کند.

آدابی با بیان این مطلب که اعتبار این نوع آموزش پرستاری تنها در همان بیمارستان ارزش داشت، افزود: ما معتقدیم که این شیوه آموزش، نوعی «برده داری نوین» است.

وی با عنوان این مطلب که مخالفت های جامعه پرستاری اجازه نداد چنین اتفاقی بیافتد، گفت: به دنبال آن، در اصفهان آیین نامه ای تصویب شد که به مراتب بهتر از تصمیم گیری غیرکارشناسی بود. اما با گذشت زمان، وزارت بهداشت این آیین نامه را دور زد و به بیمارستان ها اجازه داد با در نظر گرفتن شرایط خاص، نسبت به تربیت پرستار اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha