تا جایی كه در ذهن دارم از سوی وزارت بهداشت درخواست جلسه‌ای نشده اما برای اضافه‌كار پرستاران موجود درخواست شد كه بیش از 60 میلیارد تومان برای پرداخت اضافه‌كار به پرستاران تصویب شد.

سلامت نیوز: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از تصویب 60 میلیارد تومان برای پرداخت اضافه‌كار پرستاران خبر داد و گفت: در جلسات با وزارت بهداشت بحثی از استخدام پرستاران مطرح نبوده است.

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با فارس در مورد مجوز استخدام پرستاران جدید از طریق وزارت بهداشت و گفته نظام پرستاری مبنی بر عدم برگزاری جلسه توسط معاونت برنامه‌ریزی گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به عنوان متولی بودجه كشور طرف حساب خود را وزارت بهداشت می‌داند و تشكل‌های پرستاری به هیچ‌وجه طرف حساب دستگاه متولی بودجه نیست.
وی افزود: تا جایی كه در ذهن دارم از سوی وزارت بهداشت درخواست جلسه‌ای نشده اما برای اضافه‌كار پرستاران موجود درخواست شد كه بیش از 60 میلیارد تومان برای پرداخت اضافه‌كار به پرستاران تصویب شد.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأكید كرد: در جلسات با وزارت بهداشت بحث استخدام پرستاران مطرح نبوده و طرف حساب ما وزارت بهداشت و درمان است. در عین حال آمادگی وجود دارد با توجه به اینكه بخش بهداشت و درمان با سلامت مردم سروكار دارد و جزو اولویت‌های دولت است در صورت كسب مجوزهای قانونی برای استخدام بلافاصله بار مالی آن تأمین می‌شود.
ممبینی تصریح كرد: اگر وزارت بهداشت مجوزهای قانونی لازم و كارهای قانونی استخدام پرستاران را انجام دهد معاونت برنامه‌ریزی هیچ مشكلی ندارد و اتفاقاً بخش بهداشت و درمان در اولویت قرار دارد.
وی تأكید كرد: اگر وزارت بهداشت و درمان مجوز استخدام پرستار جدید اخذ كرده در صورت نیاز اقدام كند و در لایحه بودجه سال 90 امكان تأمین بار مالی استخدام نیروی جدید پرستاری و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha