در ۱۵ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵)، ۱۸ هزار و ۲۷۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این آمار با سیر نزولی به ویژه در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

مرگ ۱۸ هزار و ۲۷۴ نفر بر اثر غرق شدگی در ۱۵ سال گذشته

سلامت نیوز:در ۱۵ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵)، ۱۸ هزار و ۲۷۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این آمار با سیر نزولی به ویژه در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پانا، در ۱۵ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵)، ۱۸ هزار و ۲۷۴ تن بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار تلفات با سیر نزولی به ویژه در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

در ۱۵ سال گذشته سیر نزولی آمار تلفات غرق‌شدگی در کشور این رقم را از یکهزار و ۲۸۴ فوتی در سال ۱۳۸۰ به ۹۱۳ فوتی در سال ۱۳۹۵ رسانده است؛ این در حالی است که طی این مدت بیشترین آمار متوفیات با یکهزار و ۵۱۵ تن در سال ۱۳۸۲ و کمترین آن با ۸۷۹ فوتی در سال ۱۳۹۴ ثبت شده است.

بر اساس این گزارش طی این سال‌ها شمار تلفات غرق‌شدگی با سیر نزولی مواجه بوده است و تنها در برخی سال‌ها رشد اندک این آمار را شاهد بودیم، بیشترین افزایش آمار غرق‌شدگی در سال ۱۳۸۲ نسبت به سال قبل از اتفاق افتاده که رشد ۲۶.۳ درصدی را نشان می دهد.

همچنین از سال ۱۳۹۳ به بعد آمار تلفات غرق‌شدگی به کمتر از یکهزار تن در سال رسید و این آمار تا پایان سال گذشته همچنان زیر یکهزار تن باقی مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است ،بر اساس آمارهای موجود سه استان مازندران، خوزستان و گیلان به ترتیب استان های دارای بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در ۱۵ سال گذشته هستند.

در این مدت ۳ هزار و ۱۷۷ تن در استان مازندران، ۳ هزار و ۹۳ تن در خوزستان و یکهزار و ۷۶۵ تن در استان گیلان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند.

آمار تلفات غرق‌شدگی در این سه استان طی ۱۵ سال گذشته ۸هزار و ۳۵ تن بوده که ۴۴ درصد کل موارد غرق‌شدگی این مدت را به خود اختصاص می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha