چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2184

شما باید بدانید چه می‌خواهید تا آن را عمیقاً احساس و باور كنید. شور و شوق و باور و آرزو به مفهوم قدرت هستند. وقتی شما خواسته‌تان را احساس می‌كنید و به آن عمل می‌كنید، كائنات به خواست شما پاسخ می‌دهد. وقتی مطابق خواست و اراده خودتان عمل می‌كنید، اشتیاقتان تقویت می‌شود. هر چه مصرتر باشید، بیشتر باور می‌كنید و بیشتر احساس می‌كنید. وقتی خواسته‌تان را كاملاً احساس می‌كنید، محتوای آن احساس، آگاهی بالقوه از كاری است كه انجام می‌دهید و باور دارید كه موفق خواهید شد. با اقدام به آنچه می‌خواهید، باورتان را تقویت می‌كنید. تا زمانی كه شما خودتان را نپذیرید، دنیا شما را نخواهد پذیرفت.

با آموختن دسترسی به آگاهی و اعتماد درونی خودتان دیگر مجبور نخواهید بود خیلی سخت بكوشید یا به استقبال خطرهای بزرگ بروید تا موفق شوید. با به كار گرفتن رمزهای موفقیت شخصی یاد می‌گیرید كه چگونه شوق رسیدن به نهایت‌ها را احساس كنید. شما می‌آموزید كه چگونه خودباوریتان را به نمایش بگذارید بدون اینكه روی هر چیزی بارها و بارها شرط‌بندی كنید. یاد می‌گیرید كه چگونه به موفقیتتان ادامه دهید بدون اینكه همه چیز را از دست بدهید و بخواهید بار دیگر با ناامیدی زیاد به‌پاخیزید. می‌آموزید كه چگونه از نیروی طبیعی خود استفاده كنید تا آنچه را می‌خواهید به دست آورید.

سه راه برای رسیدن به موفقیت
(1) برای دستیابی به موفقیت باید مراحلی متداوم را از سر بگذرانید، كه صبر و زمان می‌طلبد. هیچ راه میانبری برای رسیدن به آن وجود ندارد. موفقیتی كه بادوام باشد و به جای غم و غصه، برایتان شادی به ارمغان بیاورد، نیازمند گذراندن مراحل آموزشی است. زمانی كه طی آن عادات قدیم خود را كنار گذاشته و عاداتی جدید پیدا كنید. در این زمان باید یاد بگیرید كه چه چیز به كار می‌آید و چه چیز بی‌فایده است.
باید بدهی‌های خود را بپردازید، كامل و سرموقع! پس عجله نكنید.
(2) برای جلب موفقیت به سمت خودتان، لازم است كه مهارت‌ها و خصوصیات ویژه‌ای كسب كنید.
برای شما موفقیت چه مفهومی دارد؟ سعی كنید موفقیت را برای خود معنا كنید و ببینید برای رسیدن به این اهداف، چه مهارت‌ها و خصوصیاتی نیاز دارید؟ اهداف خود را به دقت بررسی كنید. به دنبال كسب مهارت‌هایی باشید كه برای رسیدن به آن هدف مورد نیاز است. یاد بگیرید كه برای رسیدن به جایی كه می‌خواهید برسید، همیشه كاری را انجام دهید، كه باید انجام شود. ببینید افرادی كه به آن هدف دلخواه شما نائل شده‌اند، چه خصوصیاتی دارند، چه كارهایی انجام می‌دهند و چه كارهایی انجام نمی‌دهند؟ اگر شما نیز همان كارها را انجام دهید و از آنچه آنها اجتناب می‌كنند، دوری كنید، مطمئناً به جایی كه آنها رسیده‌اند، خواهید رسید. 2 یا 3 نفر پیرامون خودتان پیدا كنید كه به هدف دلخواه شما رسیده باشند. خصوصیات، ویژگی‌ها و مهارت‌های آنان را جایی یادداشت كنید. سعی كنید از این ویژگی‌ها تقلید كنید. از همین امروز شروع كنید!
زمانی كه فهمیدید چه باید بكنید، شایستگی لازم را به دست آورده‌اید. این زمانی است كه موفقیت به سمتتان خواهد آمد. شما الزامات كار را فراهم آورده‌اید و حالا موفقیت است كه به دنبالتان افتاده است. پنجره فرصت‌های مختلف به سوی شما گشوده شده و شما آماده برای به چنگ آوردن آنها هستید.
(3) باید برای سفر كردن در جاده موفقیت آماده باشید، البته اكثر مواقع این سفر باید به تنهایی انجام شود و هیچ همسفری ندارید. گفته شده: «در بعضی مواقع، دنبال كردن اهدافتان در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد، و تغییراتی كه در این روند در شما ایجاد شده، مهم‌ترین مساله می‌گردد... مهم مقصدی نیست كه پیش به سوی آن دارید، خود رفتن مهم‌تر است..!» پدرها و مادرها، آیا زمانی را كه می‌خواستید به فرزندانتان خزیدن را آموزش دهید به خاطر دارید؟ اسباب بازی مورد علاقه‌شان را جلویشان می‌گذاشتید و آنها را ترغیب می‌كردید كه برای به دست آوردن آن خود را جلو بكشانند. ولی همان اسباب بازی بود كه برای اولین دفعه، به آنها انگیزه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha