دندان‌های كنونی بیماران امروزه با بهره‌گیری از درمان‌های جدید به نسبت گذشته بسیار كمتر به ترمیم تكراری احتیاج پیدا می‌كند.

سلامت نیوز:یك متخصص دندانپزشكی گفت: با پیشرفت‌های تكنیكی و تولیدات مواد جدید ترمیم‌های تهاجمی و عصب كشی دندان‌ها در دندانپزشكی كشور كاسته می‌شود.

سعید نعمتی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: امروزه با پیشرفت‌های مواد ترمیمی و پژوهش‌های بسیار در زمینه درمان‌های دندانپزشكی، ترمیم‌های تهاجمی كمتری بر روی دندان‌های بیماران صورت می‌پذیرد و به واقع با استفاده از مواد جدید و متعاقبأ بهره‌گیری دندانپزشكان از تكنیك‌های پیشرفته ترمیم دندان‌ها از طریق عصب كشی كاسته می‌شود.

وی با بیان اینكه درمان‌های كم تهاجمی بر روی دندان‌های بیماران باعث افزایش طول عمر و سالم ماندن بیشتر دندان‌ها می‌شود، افزود: دندان‌های كنونی بیماران امروزه با بهره‌گیری از درمان‌های جدید به نسبت گذشته بسیار كمتر به ترمیم تكراری احتیاج پیدا می‌كند.

نعمتی با اشاره به اینكه در گذشته دندانپزشك باید فضای بسیاری از قسمت‌های دندان سالم را می‌تراشید تا قسمت معیوب و پوسیده را ترمیم می‌كرد، گفت: 10 تا 15 سال گذشته دندانپزشك باید بسیاری از قسمت‌های دندان سالم را به دلیل چسبیده شدن مواد و به اصطلاح "باند شدن " با روش مكانیكی سخت تراش درست می‌كرد كه در حال حاضر این نوع روش‌ها در حال منسوخ شدن است.

این متخصص دندانپزشكی اظهار داشت: دندانپزشكان كشورمان بر اساس تحقیقات و پ‍‍ژوهش‌های بسیاری كه در دانشكده‌های دندانپزشكی صورت می‌دهند به دستاوردهای چشمگیری در راستای بازسازی و درمان دندان‌های بیماران كشور دست یافته‌اند كه مصداق بارز آن موفقیت متخصصین دندانپزشكی ایران در سمینارهای بین‌المللی است.

نعمتی خاطرنشان كرد: تداوم زیبایی و دوام دندان‌ها 2 مولفه مشترك است كه با درمان‌های امروزی كه دندانپزشكان كشورمان با مهارت نیز انجام می‌دهند، این امر محقق شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha