پس از مصوبه دولت، برای خرید و نصب دستگاه‌های "اتوكلاو " و " هیدروكلاو " اعتباری در اختیار دانشگاه علوم پزشكی اصفهان قرار گرفت كه در ابتدای سال، چهار بیمارستان بزرگ و اصلی این استان به این سیستم‌ها مجهز و 18 دستگاه دیگر نیز حدود یك ماه پیش خریداری شد.

سلامت نیوز: مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اكثر بیمارستان‌های این استان به سیستم‌های زباله‌سوز مجهز شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینكه موضوع دفن زباله‌های بیمارستانی از سال گذشته در دستور كار كارگروه پسماند استان اصفهان قرار گرفته است، اظهار داشت: موضوع دفن زباله‌های بیمارستانی از سال گذشته در دستور كار این كارگروه قرار گرفت و در دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به استان‌ اصفهان، مصوب شد كه بودجه‌ای صرف مدیریت پسماندهای پزشكی در این استان شود.

وی ادامه داد: پس از مصوبه دولت، برای خرید و نصب دستگاه‌های "اتوكلاو " و " هیدروكلاو " اعتباری در اختیار دانشگاه علوم پزشكی اصفهان قرار گرفت كه در ابتدای سال، چهار بیمارستان بزرگ و اصلی این استان به این سیستم‌ها مجهز و 18 دستگاه دیگر نیز حدود یك ماه پیش خریداری شد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه اختلاف نظر كوچكی كه در گذشته بین وزارت بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان وجود داشت، هم‌اكنون برطرف شده است، اضافه كرد: این اختلاف نظر در خصوص انتخاب نوع سیستم زباله‌سوز بود كه در حال حاضر با انتخاب سیستم‌های "اتوكلاو " و " هیدروكلاو " این اختلاف نظر بر طرف شده است.

وی در پایان گفت: اكثر بیمارستان‌های استان در شهرهای "شاهین‌شهر "، "خمینی‌شهر " و "مباركه " نیز به سیستم‌های زباله‌سوز مجهز شده است كه تعدادی از این سیستم‌ها، نصب و تعداد دیگری نیز در حال نصب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha